اجرای ۲۰۳۵ برنامه با شعار«ما مقاوم هستیم» به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان زنجان

فرمانده سپاه استان زنجان از هفته دفاع مقدس به عنوان فرصت خوبی برای جهاد تبیین است، گفت: ۲۰۳۵ برنامه با شعار«ما مقاوم هستیم» برای این هفته در استان زنجان پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، سردار جهانبخش کرمی امروز در نشست خبری تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس به مقاومت رزمندگان در جنگ تحمیلی عراق و ایران اشاره و اظهار کرد: طبل جنگ در یک روز نواخته نشده بود؛ 5122 نفر تا 31 شهریور سال 59 شهید" مجروح و اسیر داشتیم.

 

فرمانده سپاه استان زنجان به درگیری های مرزی و هوایی قبل از آغاز جنگ اشاره کرد و افزود: صدام توسط استکبار و برای جنگ با انقلاب اسلامی سر کار آمده بود.

 

این مسئول با یادآوری اینکه در راس این جنگ امریکا قرار داشت، افزود: 4478 مور تحرکات، درگیری وتجاوزات مرزی تا شروع جنگ در ایران انجام شده بود و صدام در 26 شهربور سال 59 در مصاحبه ای با پاره کردن قرارداد الجزایر، جنگ ایران و عراق را رسما اعلام کرد و جنگ آغاز شد.

 

کرمی با اشاره به موضع گیری استکبار در خصوص جنگ تحمیلی گفت: حامیان صدام بر پیروزی قاطع در کمترین زمان تاکید داشتند و صدام در آن زمان سلطه کامل بر عراق داشت و هر اعتراضی را محکوم می کرد.

 

فرمانده سپاه استان زنجان خاطرنشان کرد: صدام با آمادگی کامل وارد جنگ با ایران شد و ایران نیز با دست خالی ولی اعتقاد کامل در برابر دشمن ایستاد و بعد از فراخوان امام راحل مردم در صحنه جنگ حاضر شدند.

 

وی با اشاره به اینکه صحنه های زیبایی در جنگ دفاع مقدس خلق شد، گفت: در پشت جبهه نیز مادران در حال بدرقه فرزندان خود به جبهه های نبرد بودند.

 

کرمی با یادآوری اینکه ایران اسلامی در اوج قدرت و اقتدار قرار دارد، تصریح کرد: این اقتدار و شکوه را مدیون خون شهدا و رشادت های رزمندگان است.

 

وی از هفته دفاع مقدس به عنوان فرصت خوبی برای جهاد تبیین است، گفت: در مجموع 35 عنوان و  2035 برنامه برای این هفته پیش بینی شده است.

 

کرمی ادامه داد: برگزاری رژه نیروهای مسلح، همایش پیشکسوتان و طلایه داران دفاع مقدس، رونمایی از کتاب های دفاع مقدس، تجلیل از نویسندگان، مسابقه ورزشی، صبحگاه مشترک، سخنرانی در مساجد و مدارس، شب شعر و خاطره، تجلیل از خانواده های شهدا، رزمایش کمک مومنانه بخشی از برنامه های هفته دفاع مقدس است.

 

این مسئول با یادآوری اینکه 11 پروژه به مناسبت این هفته در زنجان افتتاح خواهد شد، افزود: برپایی ایستگاه صلواتی، هنرنمایی گروه های سرود بسیج، غبارروبی مزار شهدا و یادواره آبروی محله اهدای خون از دیگر برنامه های این هفته است.

کد خبر 1217397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha