اخذ کد پروژه های جدید موجب تسهیل اجرای طرح های هادی روستایی فارس می شود

زمانی گفت: پیگیری برای اخذ کد پروژه های جدید از اولویت های بنیاد مسکن فارس است و با اتخاذ کد پروژه برای روستاهای این شهرستان تامین اعتبار برای اجرای طرح های هادی روستایی تسهیل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس،«عطاالله زمانی»، امروز (سه شنبه 29 شهریور) با اشاره به اقدامات انجام شده برای توسعه معابر روستایی شهرستان لارستان در جمع خبرنگاران گفت: با تامین قیر لازم 50 هزار متر مربع از معابر روستایی شهرستان لارستان توسعه می یابند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس افزود: توسعه روستایی و محرومیت زدایی بی وقفه و توقف در مناطق روستایی فارس تداوم دارد و در پی سیل سال گذشته بیش از 13 میلیارد تومان وام های بلاعوض به لارستان اختصاص یافت و سهمیه مناسب وام حوادث جدید هم بلافاصله پس از تصویب و ابلاغ اختصاص خواهند یافت.

وی اضافه کرد: پیگیری برای اخذ کد پروژه های جدید با توجه به نیاز مبرم شهرستان لارستان از اولویت های بنیاد مسکن فارس است و با اتخاذ کد پروژه برای روستاهای این شهرستان تامین اعتبار برای اجرای طرح  های هادی روستایی تسهیل می شود.

زمانی اعلام کرد: طرح نهضت ملی مسکن در 26 شهر جنوب فارس در حال اجراست و 34 هزار و 887 متقاضی در این شهرها نام نویسی کرده اند و به یک هزار و 414 تقاضا، پروژه مسکن ملی اختصاص یافته است و سایر تقاضاها هم در حال بررسی هستند.

وی ادامه داد: آورده متقضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جنوبی فارس 2 هزار و 16 میلیارد ریال است که تاکنون یک هزار و 200 میلیارد ریال آن تامین شده است.

زمانی از توسعه روستاهای «دامنه»، «محمد آباد» و «مبارک آباد» بخش «رونیز» استهبان خبر داد و گفت: دستگاه های مسئول برای عمران و آبادانی روستاها باید با هماهنگی و مشارکت در راه پیشبرد اهداف توسعه روستایی عمل کنند و روستاهای بخش «رونیز» در سال های گذشته شاهد اجرای عملیات عمرانی و محرومیت زدایی بوده است که به همت مضاعف مسئولان برای تداوم آن نیاز است.

وی اضافه کرد: رشد شاخص فعالیت بنیاد مسکن به عنوان متولی عمران  روستاها در بخش های عمران روستایی و مسکن شهری و روستایی طی یک سال گذشته قابل توجه بوده است.

زمانی از قرعه کشی  و تخصیص قطعات اراضی طرح نهضت ملی مسکن شهرستان فراشبند هم خبر داد و عنوان کرد: سومین جلسه قرعه کشی برای مشخص کردن قطعات اراضی طرح نهضت ملی مسکن برای 29 نفر از متقاضیان در فراشبند  برگزار شد و این افراد  در سامانه مسکن ملی، 400 میلیون  ریال آورده اولیه را واریز کرده اند.

وی افزود: فراشبند دارای زمینه های مناسب برای توسعه مسکن شهری است و فارس از استان های پیشرو در اجرای طرح نهضت ملی مسکن است که ۲۶۰ هزار واحد مسکونی سهمیه دارد.

زمانی تاکید کرد: روستاهای «کردشول» و «مبارک آباد» شهرستان پاسارگاد هم از طرح های توسعه روستایی برخوردار شده اند و بنیاد مسکن فارس با استفاده از ظرفیت های موجود، طرح بهسازی و توسعه معابر روستاهای این شهرستان را با هدف افزایش رضایتمندی عمومی در برنامه خود قرار داده است.

وی گفت: پاسارگاد دارای ظرفیت گردشگری روستایی مطلوبی است که از اولویت های تامین درآمد و راهکاری برای ترمیم معیشت روستاییان در شهرستان است و سال گذشته 54 قطعه زمین مسکونی و گردشگری در روستاهای این شهرستان به متقاضیان واگذار شده است.     

کد خبر 1217440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha