برخی قوانین مانع اجرای جوانی جمعیت در جامعه هستند.

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری زنجان گفت: ضعیف نگرش برخی مدیران دستگاه‌ها، عدم تامین زمین مسکونی، عدم اعطا زمین به خانوادهایی که فرزند سوم و بیشتر دارند، عدم‌ پرداخت حقوق کامل در زمان مرخصی زایمان از موانع اجرای قانون جوانی جمعیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، فائزه موسوی امروز در جلسه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به اقدامات و پیگیری‌های انجام شده توسط دبیرخانه ستاد اشاره و بیان کرد: برگزاری جلسات با کارشناسان امور زنان و خانواده‌ و فرمانداری‌ها، جلسه با دستگاه‌های خدمات رسان، جلسه با دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی ،جلسه با دانشگاه علوم پزشکی، انجام شده است.

 


مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری زنجان به شناسایی موانع اجرایی در قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده‌ها اشاره کرد و افزود: در برخی موارد ضعیف نگرش برخی مدیران دستگاه‌ها، عدم تامین زمین مسکونی، عدم اعطا زمین به خانوادهایی که فرزند سوم و بیشتر دارند، عدم‌ پرداخت حقوق کامل در زمان مرخصی زایمان و مادران شاغل دارای نوزاد که استخدام رسمی  نیستند و... جزء مشکلات هستند.

 


وی ضمن گلایه‌مندی از دستگاه‌های اجرایی برای عمل به قوانین خانواده و جوانی جمعیت گفت: متأسفانه طبق ارائه گزارشات توسط دستگاه‌های اجرایی هنوز، موضوع برای برخی دستگاه‌ها جدی نشده و موضوع در حد نامه و دستورالعمل مانده و انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی در اجرای قانون با جدیت عمل کنند.

 


در ادامه جلسه سعید شاهین فر، معاون اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: وزارت راه و شهرسازی مکلف است امکان استفاده مجدد از امکانات دولتی مربوط به تامین مسکن برای خانواده‌ها را پس از تولد فرزند سوم و بیشتر را فراهم آورد.

 


وی افزود: طبق قانون، دولت مکلف است یک قطعه زمین و یا واحد مسکونی، حداکثر به میزان ۲۰۰ متر مربع را منطبق با ضوابط و قوانین اعلام شده در روستاها و شهرهای کمتر از 500 هزار نفر را پس از تولد فرزند سوم با توجه به شرایط و صوابط قانونی به خانواده ها تحویل دهد.

 


شاهین فر به تعداد ثبت نام کنندگان در طرح خانواده و جوانی جمعیت اشاره و عنوان کرد: تعداد کل ثبت نام کنندگان در استان زنجان 751 نفر هستند که 149 نفر در انتظار بررسی، تعداد27  نفر تایید اولیه انجام شده و 83 نفر تایید نهایی صورت گرفته و تخصیص پروژه به دو نفر انجام شده و 465 درخواست نیز رد و یا انصراف داده شده است.

کد خبر 1217510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha