برداشت گندم افزایش یافت

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: امسال برداشت گندم در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش یافته است.

«علی باقرزاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: امسال ۴۰ هزار تُن گندم از اراضی کشاورزی سطح شهرستان برداشت شد که نسبت به سال گذشته که ۲۳ هزار تُن بود افزایش خوبی داشته است، بخشی از محصول هر ساله در زمان برداشت به دلیل فرسوده بودن کمباین ها ریزش دارد که در مجموع ۵ درصد برداشت ها به صورت سنتی و ۹۵ درصد به صورت مکانیزه است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان با اشاره به ۲۰ هزار تُن تحویل مازاد خرید تضمینی گندم خاطرنشان کرد: هر کیلوگرم گندم با قیمت ۱۱۵ هزار ریال خرید تضمینی توسط سه مرکز این شهرستان انجام شد و ۵ هزار تُن گندم برای توزیع بذر تحویل مراکز داده شد.

 

باقرزاده عنوان کرد: قیمت مناسب، بارندگی های خوب امسال و افزایش تولید در هر هکتار در اراضی دیم که ۹۰۰ کیلوگرم و آبی سه تُن از جمله علت های افزایش خرید تضمینی این محصول در شهرستان بوده است.

 

وی تصریح کرد: در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، ۳۱ هزار و ۵۰۰ هکتار غلات پاییزه در اراضی کشاورزی شهرستان کشت شد که از این میزان کشت، ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار محصول آبی و ۲۱ هزار هکتار دیم است.

 

وی اضافه کرد: امسال سه مرکز خرید گندم در این شهرستان مبادرت به خرید تضمینی گندم کردند و ۱۲ شهریورماه جاری پایان تحویل این محصول استراتژیک بود که از این پس اداره کل غله استان گندم را تحویل می گرفت.

 

مرکز شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد واقع است که این خطه افزون بر ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد.

کد خبر 1217624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha