توجه به آراستگی مدارس در آستانه ماه مهر

استاندار زنجان افزود: باتوجه به وقفه دو ساله‌ کرونایی، امسال شور و شوق بسیاری در سال جدید تحصیلی برای حضوری بودن همه مقاطع تحصیلی حاکم است و باید به بهترین نحو به استقبال سال جدید تحصیلی برویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، محسن افشارچی عصر دیروز در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان که در سالن شهید تجلی اداره کل برگزار شد، برلزوم توانمندسازی نظام آموزشی در آموزش و پرورش استان تاکید کرد و گفت: طی۲ سال اخیر دانش‌آموزان زنجانی توانستند رتبه‌های بسیار خوبی را در آزمون کنکور سراسری کسب کنند و این مساله انگیزه را برای سایر دانش آموزان فراهم می کند.

 

استاندار زنجان افزود: باتوجه به وقفه دو ساله‌ کرونایی، امسال شور و شوق بسیاری در سال جدید تحصیلی برای حضوری بودن همه مقاطع تحصیلی حاکم است و باید به بهترین نحو به استقبال سال جدید تحصیلی برویم.

 

وی از اقدامات شهرداری در زمینه پرداختن به ظاهر  و آراستگی مدارس شهر در آستانه بازگشایی مدارس قدردانی کردو یادآورشد: این مهم به نوبه خود برای دانش آموزان حس خوبی را به دنبال دارد و می تواند توسط شهرداران شهرستان های استان نیز رقم بخورد.

 

افشارچی با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی شهرداری ها باید در خصوص تجهیز نمازخانه مدارس پیشگام باشند، افزود: توجه و  سرمایه گذاری در مدارس اصلی مهم بشمار می رود  و باید به این مسئله توجه ویژه ای داشت.

 

استاندار زنجان برلزوم نوسازی و تجهیز مدارس تاکید کرد و گفت: طی بازدیدهایی که از برخی مدارس استان انجام گرفت مشخص بود که برخی تجهیزات از جمله سرویس اینترنتی، سایت کامپیوتر، نیمکت‌ها و سایر لوازم مورد نیاز دانش‌آموزان نیاز به بازسازی و تجهیز دارد و به این بخش باید به صورت خاص نگاه کرد.

 

 افشارچی افزود: برنامه ریزی هدفمند، کشف استعدادها و  ایجاد برنامه‌های تقویتی و فراهم‌سازی بستر مناسب آموزشی و پرورشی می‌تواند تاثیر بسزایی در افزایش انگیزه و تلاش دانش‌آموزان داشته باشد.

 

به گفته وی زیرساخت‌های مجازی نباید به فراموشی سپرده شود و دراین خصوص می توان کلاس های تقویتی و توانمندسازی را  در این بستر برگزار و در واقع می توان در راه پیشبرد برنامه ها استفاده کرد.

 

استاندار زنجان تاکید کرد که آموزش و پرورش باید جدی گرفته شود چرا که با توجه به این قشر مشکلات و آسیب های اجتماعی کشور کاسته خواهد شد و به طور کل سرمایه گذاری ها در این حوزه می تواند آثار خود را بخوبی نشان دهد.

 

کد خبر 1217627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha