فضای ورزشی و آموزشی مناسب در مدارس استان زنجان ایجاد شده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: ۱۰ سالن ورزشی، ۱۴ زمین چمن مصنوعی، ۱۰ زمین ساحلی در مناطق ۱۴گانه استان در قالب طرح «شهید سلیمانی» و در راستای استفاده دانش‌آموزان و فراهم کردن فضای مناسب ورزشی و تفریحی ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، علی اسماعیلی عصر دیروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان اظهار داشت: امسال تمهیدات لازم برای بازگشایی مطلوب مدارس صورت گرفته و مفتخریم که بعد از ۲ سال وقفه در آموزش به خاطر شیوع کرونا، امسال ۲۱۹ هزار دانش آموز در مدارس استان مشغول آموزش حضوری خواهند بود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به فرایند ثبت نام دانش آموزان گفت: بحمدلله امسال در بحث ثبت نام کمترین مشکل را داشتیم و نظارت مستمر نیز بر فرایند ثبت نام با رویکرد رعایت حقوق شهروندی و رضایت مردم انجام شد.

 

اسماعیلی گفت: اجرای مطلوب دستورالعمل های ساماندهی نیروی انسانی، تهیه و توزیع کتب درسی به صورت مطلوب و رضایت بخش، پوشش خبری مناسب، توزیع به موقع و مناسب کتب درسی که رتبه چهارم کشور را در این زمینه کسب کردیم و اجرای طرح شهید سلیمانی از جمله اقداماتی است که صورت گرفته است.

 

وی در ادامه، با اشاره فرایند  پروژه مهر و لزوم آمادگی برای بازگشایی هرچه باشکوه تر مدارس استان، عنوان کرد:در همین راستا، اقداماتی شامل توزیع کتب درسی دانش‌آموزان، جلسه هماهنگی توزیع کتب درسی، مشاوره‌های گروهی، جلسه توجیهی هدایت تحصیلی، طرح سنجش نوآموزان، نظارت بر فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان، احداث و تجهیز فضای ورزشی و آموزشی و... در کمیته های مختلف انجام شده است.

 

این مسئول با اشاره به تجهیز و احداث فضای ورزشی و آموزشی دانش‌آموزان استان، اظهار کرد: ۱۰ سالن ورزشی، ۱۴ زمین چمن مصنوعی، ۱۰ زمین ساحلی در مناطق ۱۴گانه استان در قالب طرح «شهید سلیمانی» و در راستای استفاده دانش‌آموزان و فراهم کردن فضای مناسب ورزشی و تفریحی ایجاد شده است.

 

اسماعیلی با اشاره به آخرین آمار کلاس‌ها و آموزشگاه‌های سطح استان برای استفاده در سال‌تحصیلی جدید، تصریح کرد: براساس آخرین آمارهای به‌دست آمده، تعداد کلاس‌های پیش‌دبستانی در سطح استان از ۷۱۷ کلاس به ۷۲۵ عدد افزایش یافته و آموزشگاه‌های مقطع ابتدایی از ۱۱۱۴ آموزشگاه به ۱۱۲۰ آموزشگاه در سطح استان ارتقا یافته است. درخصوص آموزشگاه‌های مقطع متوسطه دوره اول از ۴۴۰ آموزشگاه به ۴۴۵ آموزشگاه در سال جدید رسیده و این تعداد در متوسطه دوره دوم از ۲۸۸ آموزشگاه به میزان ۲۹۰ عدد افزایش یافته است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به بودجه تخصیص یافته برای تجهیزات مدارس در سال‌جاری، خاطرنشان کرد: امسال ۱۰ میلیارد تومان در قالب ۱۵۰۰ قلم از جمله تجهیزات آزمایشگاهی، کامپیوتر، میز و صندلی و ... در مدارس استان توزیع شد که البته با توجه به حجم گسترده مدارس در استان نیازمند بودجه و تجهیزات بیشتری برای پوشش وسیع هستیم.

 

شهردار زنجان نیز در ادامه این جلسه عنوان کرد: در راستای آماده‌سازی مدارس برای سال‌تحصیلی جدید، ۳۷ مدرسه شست‌وشوی کامل، ۲۸ مدرسه رنگ‌آمیزی و ۱۴۸ مدرسه پاکسازی شده‌اند. همچنین هرس و پیرایش درختان مقابل مدارس، توزیع سطل تفکیک زباله به مدارس، پاکسازی پل عابرپیاده مقابل مدارس، ضدعفونی و شست‌وشوی ناوگان حمل‌ونقل عمومی، خط‌کشی عابرپیاده و سرعت‌کاه مقابل مدارس، نصب بنر تبریک بر روی اتوبوس‌ها برای مهرماه سال‌جاری انجام شده است.

 

علیرضا فیروزفر، با اشاره به برنامه‌های آتی با فرارسیدن مهرماه، اظهار کرد: طرح جابه‌جایی رایگان دانش‌آموزان در هفته اول مهرماه با اتوبوس و ناوگان حمل‌ونقل عمومی انجام خواهد شد و همچنین ۱۰ اکیپ آتش‌نشانی برای جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی در سطح شهر مستقر خواهند بود. علاوه بر موارد مذکور جشنواره دیواره‌نگاری در ۲۴ مدرسه استان و نیز طرح هر دانش‌آموز یک آتش‌نشان برگزار خواهد شد.

کد خبر 1217632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha