موردی مبنی بر عدم کیفیت آب شُرب شیروان گزارش نشده است

مدیر امور آب و فاضلاب شیروان گفت: تاکنون موردی مبنی بر عدم کیفیت آب شُرب شهرستان شیروان گزارش نشده است.

«شهرام رمضانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: با توجه به پایش ماهیانه منابع آب زیرزمینی این شهرستان به لحاظ نمونه برداری و انجام آزمون های میکروبی و شیمیایی که در آزمایشگاه مرکزی آب و فاضلاب استان انجام شده تاکنون موردی مبنی بر عدم کیفیت آب شرب شهرستان شیروان گزارش نشده است.

 

مدیر امور آب و فاضلاب شیروان عنوان کرد: چاه های آهکی موجود و نیز چاه های آهکی که جدیدا وارد مدار شده چون دارای عمق بیشتر از 100 متر می باشد به لحاظ میکروبی فاقد عوامل بیماری زا بوده و به لحظ شیمیایی نیز در حد استاندارد است.

 

رمضانی خاطرنشان کرد: با توجه به نظارت مستمر مرکز بهداشت شیروان در مورد کیفیت و مقدار کلر موجود در شبکه آب، آبی که  به دست مصرف کننده می رسد به لحاظ شرب کاملا بهداشتی و بلامانع است.

 

وی با بیان اینکه سرانه تولید آب در شیروان برای هر نفر در شبانه روز ۲۸۶ لیتر است، تصریح کرد: اکنون ۱۳۱ روستا و ۴ شهر زیر پوشش اداره آب و فاضلاب شیروان از آب لوله کشی برخوردار است که ۱۰۰ درصد شهرها و ۹۴.۷ درصد مناطق روستایی این شهرستان را شامل می شود.

 

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی، ۶۳ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد ۱۹ هزار روستایی و مابقی شهری است.

 

کد خبر 1217636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha