پیوستن ایران به پیمان شانگهای رهایی از بخش عمده ای از تحریم های غرب را در پی دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارتباط با همسایگان در سایه تعامل دولت سیزدهم و مجلس یازدهم محقق شده است، گفت: پیوستن ایران به پیمان شانگهای خلاص شدن از بخشی از تحریم های غرب را در پی دارد.

عباس مقتدایی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به پیوستن ایران به پیمان شانگهای گفت: ایران به دنبال توقف رویکردهای یکجانبه گرایانه آمریکا و به ویژه کشورهای غربی در منطقه بوده است و اکنون پس از موضوعات و پیچیدگی های فراز و نشیب های برجام دولت سیزدهم و مجلس یازدهم به این تفاهم رسیده اند که باید سیاست ارتباط با همسایگان و افزایش سبد سیاست خارجی به سمت کشورهای آسیایی را دنبال کنند.

 

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آنچه که در این دوره کوتاهی همکاری دولت و مجلس رخ داد، تحقق بخشی از این هدف بوده است که در حال پیشرفت است. اکنون ایران به عنوان عضو رسمی پیمان شانگهای پذیرفته شده است و این به معنی دور زدن و خلاص شدن از بخشی از تحریم های غرب و آغاز همکاری های آسیایی ایران است.

 

وی تصریح کرد: ما با همه کشورها تعامل داریم و بنا نداریم که خودمان را محدود و محصور به نقطه ای خاص از نظر سیاست خارجی کنیم اما شرایط مکان و زمان گویای این واقعیت است که کشورهای آسیایی می توانند با یکدیگر همکاری های بیشتری داشته باشند.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اجلاس شانگهای نشان داد که ایران به عنوان یک قدرت نوظهور از توانمندی های بالایی برای ارتباط و تعامل برخوردار است و وزیر امور خارجه ایران در عرصه تحقق مبانی سیاست آسیایی ایران کار مهمی انجام داده است.

 

وی خاطرنشان کرد: زیرساخت های لازم توسط وزارت امور خارجه انجام شده است و ما در کمیسیون امنیت ملی مجلس به این نکته واقف ایم که آقای امیرعبداللهیان و مجموعه معاونت سیاسی نهاد توانسته اند کارهایی که در دولت قبل انجام نشد را در این دولت محقق کنند.

کد خبر 1217755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha