اعضای کمیته هماهنگ کننده کشوری ccm از ایستگاه های کاهش آسیب بهزیستی فارس بازدید کردند

اعضای کمیته هماهنگ کننده کشوری ccm از ایستگاه های کاهش آسیب بهزیستی فارس با حضور مدیرکل بهزیستی فارس بازدید کردند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، «فرداد درودی»، مدیر کشوری دفتر برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه ایدز، «طاهره زندی علی آبادی»، نایب‌ رئیس ccm و نماینده وزارت خارجه، «نسرین گودرزی»، نماینده وزارت کشور در ccm، «کامبیز محضری»، کارشناس کشوری پیشگیری از آسیب های بهزیستی و اعضای تیم ccm امروز (چهارشنبه 30 شهریور) ضمن دیدار با مدیر کل، معاون پیشگیری و کارشناسان پیشگیری بهزیستی فارس از ایستگاه های کاهش آسیب تحت نظارت بهزیستی فارس بازدید کردند.

«فرداد درودی»، در این دیدار گفت: هدف سازمان ملل متحد در زمینه ایدز حمایت از افراد مبتلا به HIV و یا افرادی است که در معرض بیشترین خطر ابتلا به HIV قرار دارند.

مدیر کشوری دفتر برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه ایدز ادامه داد: هدف از جانمایی ایستگاه های کاهش آسیب های اجتماعی، مبارزه مستقیم با پیامدهای ویرانگر مصرف مواد مخدر  و پیشگیری از گسترش عفونت های خطرناکی مانند هپاتیت، ایدز، سل و بهبود زخم های عمیق و عفونی  ناشی از مصرف مواد است.

وی اضافه کرد: سازمان بهزیستی در کاهش آسیب های اجتماعی و بیماری هایی مانند ایدز و انواع هپاتیت در تلاش است و در ایستگاه های کاهش آسیب های شهر شیراز شاهد تجلی بارز این نقش پیشگیرانه هستیم و سایر ارگان ها باید با بهزیستی برای جامعه بهتر تعامل کنند.

«کامبیز محضری»، کارشناس کشوری پیشگیری از آسیب ها هم گفت: بهزیستی فارس با وجود مشکلات در حوزه پیشگیری از آسیب ها موفق و فعال عمل و خدمات مثبتی در ایام کرونا در ایستگاه های کاهش آسیب ارائه کرده است.

«محمدرضا هوشیار»، در این دیدار تاکید کرد: در حال حاضر سه ایستگاه کاهش آسیب (کانکس) در شیراز در حال خدمت رسانی هستند که به توزیع اقلام بهداشتی، تست اچ آی وی، آگاه سازی و آموزش های پیشگیرانه می پردازند.

مدیر کل بهزیستی فارس ادامه داد: از ابتدای امسال یک هزار و 67 نفر از خدمات این ایستگاه ‌ها استفاده کرده اند که ۷۵ نفر از آنها بانوان بوده اند.

وی اعلام کرد: سه مرکز سرپناه شبانه با تیم سیار وابسته هم در شیراز فعال هستند و اسکان، غذا، توزیع اقلام بهداشتی و آموزش های پیشگیرانه به معتادان ارائه می کنند و یک تیم سیار ترنس یار در شيراز داریم که از ابتدای امسال به ۱۱۵ نفر خدمات رسانی کرده است.

هوشیار با اشاره به برنامه های 6 ماهه دوم بهزیستی فارس در ایستگاه های کاهش آسیب ها گفت: ارتقای آموزش های علمی و کاربردی پرسنل این مراکز، تمرکز بر خدمات سیار در پاتوق ها توسط مراکز سیار، ارتقای کیفی سازی و ایجاد انگیزه برای مراجعه به مراکز کاهش آسیب و ... از این موارد است.

کد خبر 1217768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha