همه فضاهای اداری استان خراسان رضوی برای اسکان زائران آماده هستند

حجت الاسلام گنابادی نژاد از آمادگی همه فضاهای اداری استان خراسان رضوی برای اسکان زائران خبر داد و گفت: در راستای ارائه خدمات، در صورت وجود نقص از ظرفیتهای ملی هم استفاده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان رضوی، حجت الاسلام «حجت گنابادی نژاد» امروز (۳۰ شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: امکانات و کیفیت خدماتی که مردم مشهد در دهه پایانی صفر برای پذیرایی از زائران امام رضا (ع) پای کار می آورند به هیچ وجه قابل مقایسه با امکانات دولتی نیست.

 

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی الفت و رابطه عاطفی زائران و مجاوران حرم رضوی را بی مثال خواند و به نمونه هایی از خدمات مردمی در نقاط مختلف شهر اشاره کرد و از رسانه ها خواست این رابطه معنوی را منعکس نمایند.

 

حجت الاسلام گنابادی نژاد پویش مردم هم محله ای امام رضا (ع) را یکی از اقداماتی خواند که امسال با محوریت مردم مشهد در حال شکل گیری است و افزود: این پویش با حمایت جمع زیادی از مردم، کسبه و تشکل‌های مردمی و چهره های فرهنگی اجتماعی شهر مشهد در حال اجراست که در قالب آن مشهدی‌ها خدمات خود را به زائران بارگاه رضوی ارائه می دهند.

 

وی با اشاره به تفاوت‌های دهه پایانی صفر امسال با سال‌های گذشته گفت: پس از ۲۸ سال دهه پایانی صفر به تابستان متصل شده و این تقارن باعث شده پیک مسافر پایان تابستان با پیک زائران دهه پایانی صفر تطبیق پیدا کند و همین مساله دلیلی شد تا پیش‌بینی ۶ تا هشت میلیون زائر را برای روزهای آتی داشته باشیم.

 

جانشین ستاد اجرایی خدمات سفر استان با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته از خردادماه سال جاری برای این ایام در استان از بسیج همه امکانات دولتی برای ارائه خدمات به این زائران خبر داد و گفت: برای اسکان این حجم از زائران علاوه برظرفیت مراکز اقامتی استان، آموزش و پرورش مقدمات اسکان ۱۵۰ هزار نفر و شهرداری برای اسکان ۷۰ هزار نفر تمهیدات لازم را فراهم کرده اند.

 

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی از آمادگی همه فضاهای اداری استان برای اسکان زائران خبر داد و گفت: در راستای ارائه خدمات، در صورت وجود نقص از ظرفیتهای ملی هم استفاده خواهد شد.

 

حجت الاسلام گنابادی نژاد از پیش بینی تلفن چهار رقمی ۷۰۴۵ برای زائران متقاضی سفر از سراسر کشور خبر داد و گفت: مردم با گرفتن این شماره می توانند مقدمات سفر خود را فراهم کنند و هماهنگی‌های لازم برای اسکان خود را از مبدا انجام دهند.

 

وی از اختصاص ۲ رام قطار و یک هزار دستگاه اتوبوس از سوی شهرداری تهران و مشهد برای انتقال زائران برگشتی به شهرهای نزدیک مشهد و همچنین آماده سازی یک هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر از سوی وزارت راه و شهرسازی خبر داد.

 

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی از همه کسانی که قصد زیارت در دهه پایانی صفر دارند خواست در شهر خود همزمان با تهیه بلیت عزیمت به مشهد، بلیت برگشت را نیز تهیه کنند و همچنین از طریق شماره تماس ۷۰۴۵ برای اقامت خود برنامه ریزی کنند.

 

کد خبر 1217814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha