عدم بصیرت بزرگترین خطری که جامعه بشری را تهدید می کند

آیت الله فلاحتی بزرگترین خطری که جامعه امروز بشری را تهدید می‌کند «عدم بصیرت» مردم عنوان کرد و گفت: افزایش بینش سیاسی جوانان و دانشجویان در دانشگاه‌ها ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، آیت‌الله «رسول فلاحتی» در آیین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس که امروز(چهارشنبه، ۳٠ شهریور) به صورت ویدیو کنفرانس و به صورت سراسری با حضور مقام معظم رهبری برگزار شد گفت: بسیاری از انقلاب‌ها در ۲ قرن اخیر برای اینکه از نظر اعتقادی قوی و ریشه دار نبودند پایدار نماندند.



نماینده ولی‌فقیه در گیلان و امام جمعه رشت افزود: افزایش بینش سیاسی جوانان و دانشجویان در دانشگاه‌ها ضروری است چرا که حوزه و دانشگاه‌ ها می بایست مبدأ خیزش و تعلیم مسائل سیاسی باشند.



وی تاکید کرد: وقتی بینش سیاسی جامعه مخصوصا در قشر تحصیلکرده بالا باشد جامعه در شرایط مختلف با آگاهی و هوشیاری بیشتر و بهتری خود را نشان خواهد داد.



وی بزرگترین خطری که امروز جامعه بشری را تهدید می‌کند «عدم بصیرت» مردم عنوان کرد و افزود: کسانی که دارای علم هستند باید بدانند علم خود را چگونه عرضه کنند که دشمنان از آن سوء استفاده نکنند.



فلاحتی تصریح کرد: قرار است عالمان و تحصیل کرده های ما در بستر تمدن‌سازی اسلامی گام بردارند و این موضوع برای دشمنان ما و استکبار جهانی قابل هضم نیست.



وی با اشاره به بحران های سختی که انقلاب اسلامی تا کنون پشت سر گذاشته است، گفت: هشت سال جنگ تحمیلی ایران و عراق آزمایش بزرگی بود که نشان داد استکبار نمی تواند انقلاب اسلامی را محو کند.



فلاحتی با تصریح اینکه امروز دشمنان نمی‌دانند که با پدیده انقلاب چه کنند، اذعان کرد: انقلاب اسلامی عرصه‌های جدیدی را به روی بشریت باز کرد و این اندیشه نو در جهان جاری شد.



وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس فاقد جنگ‌افزارهای نظامی بودیم اما ایمان، اراده و تقوای مردم پشتیبانی قوی برای دفاع از کشور بود، افزود: جنگ تحمیلی با رهبری امام خمینی (ره) بگونه‌ای مدیریت شد که جهانیان شگفت زده شدند.



وی در ادامه ضمن قدردانی از زحمات نیروهای مسلح و ایثار شهدای نیروی انتظامی گفت: ابهت و اقتدار امروز انقلاب و آرمان‌های نظام را مدیون این سلحشوران هستیم  که نمی گذارند دشمنانِ ذره ای به این مرز و بوم آسیب بزنند.



*جنگ تحمیلی، جنگ ائتلاف جهانی علیه ایران بود

 «حسن حبیبی» نیز در این مراسم با تبریک گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان کرد: جنگ تحمیلی، جنگ ائتلاف جهانی علیه ایران بود.



 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان افزود:  کسی باور نمی کرد که ما در این جنگ به پیروزی برسیم و موج بیداری نهضت امام خمینی(ره) فراگیر شود.



وی تصریح کرد: امروز گروه‌های  متعددی برای مبارزه با استبداد و ظلم در دنیا قد علم کرده اند.



وی با اشاره به دستاوردهای مهم دفاع مقدس اظهار کرد: از فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت می‌توانیم در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی حتی در امور اجرایی نیز بهره‌مند شویم و مانند سال‌های دفاع مقدس توفیقات و موفقیت به‌دست آوریم.



گفتنی است، همایش تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس به صورت شهرستانی نیز توسط فرمانداری ها و بخشداران در طول هفته گرامیداشت دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

کد خبر 1217867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha