مقابله با بحران‌های احتمالی نیازمند پیشگیری به موقع است

مرادی از تهیه و تدوین برنامه جامع در راستای مدیریت بحران‌های احتمالی در گیلان خبر داد و گفت: برای مقابله با بحران‌های احتمالی پیشگیری به موقع انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، «امیر مرادی» امروز(چهارشنبه، ۳۰ شهریور) در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران آستارا که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد از تهیه و تدوین برنامه جامع در راستای مدیریت بحران‌های احتمالی در گیلان خبر داد و از دستگاه‌های متولی خواست در این خصوص اهتمام جدی و ویژه داشته باشند.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان به وسعت جنگل‌ها و مناطق چهارگانه در استان اشاره و بر حفظ و نگهدای از این میراث ملی تاکید کرد و افزود: باید در این خصوص منظم‌تر و هماهنگ‌تر به وظایف‌مان عمل کنیم.

 

وی فرمانداران را مسئول اصلی مدیریت بحران‌ها و عملیات‌ها در شهرستان‌ها دانست و تصریح‌کرد: فرمانداران نیازهای شهرستان‌ها را از بابت اطفای حریق را احصاء کنند.

 

مرادی با اشاره به اینکه در آستانه آغاز بارش‌های پاییزه و زمستانه قرار داریم، خاطرنشان‌کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته فرمانده عملیات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و دستگاه‌های پشتیبان در این زمینه نیز مشخص و امکانات و تجهیزات مورد نیاز تعریف شده است.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان‌اینکه سال گذشته براثر جاری شدن سیل مشکلاتی برای استان پیش آمد، ادامه داد: سال گذشته برای رودخانه‌های سیلابی این استان از محل بند «واو»  اعتباری گذاشته شد که کارهای خوبی انجام گرفت و امسال نیز برای نقاطی که همچنان مشکل دارند، از محل بند  «ز»  قانون بودجه اعتباری دیده خواهد شد.  

 

وی اضافه‌کرد: بنابر ماده ۲ و ۱۶ قانون مدیریت بحران همه امکانات موجود در اختیار بخش‌های دولتی و خصوصی در این راستا باید شناسایی و در قالب بانک اطلاعی جمع‌آوری شود، همچنین نسبت به برگزاری نشست‌های توجیهی با مالکان آنها اقدام لازم باید مد نظر باشد تا در زمان بحران مورد استفاده قرار بگیرند.

 

مرادی با اشاره به اینکه مدیریت بحران یعنی اینکه امکانات و تجهیزات موجود را تجمیع کنیم، گفت: برای مقابله با بحران‌های احتمالی پیشگیری به موقع انجام و مدیران دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در این زمینه به یکدیگر کمک کنند که پیش‌نیاز آن شناخت درست مخاطرات و فراهم کردن مسیرهای دسترسی مناسب برای نیروهای امدادی و خدماتی در زمان بروز حوادث است.

کد خبر 1217897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha