۷۴درصد تسهیلات بانک ها در جیب صاحبان قدرت/کشاورزی مازندران باید احیا شود

حسینی پور با بیان اینکه اولویت اول استان مازندران کشاورزی اما ۷۴درصد تسهیلات بانک ها به ساخت و سازهایی که صاحبان قدرت در استان دارند اختصاص داده شد، گفت:تعیین راهبردهای جدید برای توسعه کشاورزی الزام اصلی استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، «سیدمحمود حسینی پور» امروز (۳۰شهریور) در همایش بزرگ کشت پاییزه استان مازندران با محوریت طرح جهش تولید در دیمزارها و کشاورزی قراردادی با بیان اینکه  بخش کشاورزی از منظر ارزش‌های دینی، اجتماعی،اقتصادی و فرهنگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اظهار کرد: کشاورزی اولویت استان مازندران است ولی باید بدانیم کشاورزی با چه مکانیزم و سبکی در استان پیاده شود.

 

استاندار مازندران افزود: در ارزیابی‌های انجام شده از سال ۹۵ تا ۱۴۰۰ مشخص شد که ۷۴ درصد تسهیلات بانکی در اختیار ساخت و ساز است با این نتیجه چگونه می‌توان به توسعه در حوزه کشاورزی دست پیدا کرد.

 

حسینی پور گفت: اگر بخواهیم در حوزه کشاورزی به توسعه‌یافتگی دست پیدا کنیم، تعیین راهبردهای جدید برای توسعه کشاورزی الزام اصلی استان است.

 

وی افزود: عملیات اجرایی ما در حوزه کشاورزی باید بر اساس سیاست‌های بالادستی نظام باشد.برای همین کارگروه‌هایی در این زمینه در استانداری مازندران تشکیل شده است تا تمامی امکانات در جهت توسعه کشاورزی استان به‌کارگیری شود.

 

حسینی‌پور بیان کرد: دولت در بخش کشاورزی سیاست حمایتی دارد و می‌تواند در حل و فصل نمودن بعضی از قوانین که مانع توسعه کشاورزی است نقش داشته باشد. ریل‌گذاری کشور توسط مقام معظم رهبری چند سالی است معطوف به کشاورزی شده است.

 

وی با بیان اینکه امنیت غذایی یکی از مولفه‌های مهم اقتدار ملی است و به همین دلیل کشاورزان تولیدکنندگان امنیت غذایی هستند، گفت: استقلال اقتصادی بدون خودکفایی در کشاورزی غیرممکن است.

 

حسینی‌پور با بیان اینکه کشاورزان باید از دانش جدید و کارشناسان متخصص در بخش کشاورزی استفاده کنند، افزود: بخش کشاورزی باید متناسب با نگاه توسعه محور کشاورزی متحول شود و بتواند از تجارب نیروهای پیشکسوت و ایده‌های جوانان در این حوزه بهره‌گیری کند.

 

وی با بیان اینکه کارشناسان کشاورزی برای توسعه این صنعت جهادی پای کار باشند خواستار احیای کشاورزی در روستاهای مازندران شد.

کد خبر 1217899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha