زیرساخت‌های آستارا تقویت شود

رضایی‌پور به موقعیت بندر آستارا اشاره کرد و گفت: زیرساخت‌های آستارا در تمامی حوزه‌ها تقویت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، «عنایت رضایی‌پور» امروز (چهارشنبه، ۳۰ شهریور) در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران آستارا که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد به مرزی بودن و ظرفیت ترانزیتی این شهرستان اشاره و بر تقویت زیرساخت‌های این منطقه تاکید کرد.

 

فرماندار بندر آستارا با بیان‌اینکه این شهرستان مرکز صادرات و کریدور شمال-جنوب است، افزود: تردد کامیون‌ها یکی از بحران‌های آستارا است و تقویت زیرساخت‌های این شهرستان به تقویت زیرساخت‌های استان و کشور کمک می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه بندر آستارا از نبود تیرپارک رنج می‌برد، تصریح‌کرد: منطقه‌ای برای احداث تیرپارک با ظرفیت توقف یک‌هزار دستگاه کامیون جانمایی شده است که امیدواریم راه‌اندازی شود.

 

رضایی‌پور بر لزوم بهسازی راه دسترسی روستاهای عباس‌آباد، سیج و دربند تاکید کرد و گفت: باید اعتبار ویژه‌ای به این منظور در نظر گرفته شود تا در زمان بارندگی و وقوع حادثه‌ای پیش نیاید.

 

عالی‌ترین نماینده دولت در بندر آستارا خاطرنشان‌کرد: بحران یک واقعه پیش‌بینی نشده است و کسانی در مدیریت این بحث موفق می‌شوند که بتوانند پیش‌بینی لازم را داشته باشند تا در زمان وقوع سرگردان نشوند و با آگاهی به سمت حل مسئله پیش بروند.

 

*شبکه آّبرسانی آستارا قدیمی است

«محمد مهدی شیرزاد» نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شبکه آّبرسانی آستارا فرسوده و قدیمی است بر برطرف کردن این مشکل تاکید کرد.

 

مدیر شرکت آب و فاضلاب بندر آستارا با بیان‌اینکه آب برخی از روستاهای این شهرستان از لحاظ کیفی حد مطلوبی ندارد، افزود: در این خصوص نیازمند حمایت هستیم تا مشکل حل شود.

 

شیرزاد به طرح فاضلاب شهر آستارا اشاره کرد و گفت: طرح فاضلاب آستارا در حال اجرا است و برای تکمیل و بهره‌برداری از این طرح، نیازمند تزریق بودجه هستیم.

 

*زیرساخت‌های بهداشتی آستارا متناسب با جمعیت آن نیست

«فرید بصیری‌مقدم» نیز در این جلسه با بیان‌اینکه بندر آستارا دارای جمعیت ۱۰۰ هزار نفری است و ۵۰ هزار نفر نیز جمعیت شناور دارد، اظهارکرد: زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی آستارا متناسب با جمعیت اشاره شده نیست.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر آستارا با اشاره به نصب سیستم سرمایشی (چیلر) در بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان، افزود: سیستم نصب شده با اقلیم آستارا متناسب نیست به طوری که در فصل سرد سال باد سرد و در فصل گرم سال باد گرم از آن خارج می‌شود.

 

وی تصریح‌ کرد: در این خصوص نیازمند توجه و نگاه ویژه مسئولین استانی هستیم تا دستگاه‌های گرمایشی و سرمایشی متناسب با اقلیم منطقه در بیمارستان نصب شود.

 

بصیری‌مقدم در پایان بر پیشگیری از بیماری‌های واگیردار با توجه به گردشگرپذیر و مرزی بودن بندر آستارا تاکید کرد.

 

*بیل مکانیکی بازوبلند به شهرداری آستارا اختصاص داده شود

«شروین حبیب‌زاده» نیز در این جلسه بر اختصاص بیل مکانیکی بازوبلند به شهرداری آستارا تاکید کرد و گفت: شهرداری آستارا در زمان بروز مشکل به ویژه سیلاب، برای خدمات‌رسانی و حل موضوع با چالش مواجه می‌شود و امیدواریم این دستگاه به شهرداری آستارا اختصاص داده شود.

 

معاون عمرانی شهرداری بندر آستارا بر لایروبی رودخانه مرداب به منظور مقابله با سیلاب‌های احتمالی تاکید کرد.

 

*نبود کمربندی و ترافیک از معضلات شهر لوندویل

«نعمت یاورپور» نیز در این جلسه یکی از معضلات شهر لوندویل را نبود کمربندی عنوان کرد و افزود: ترافیک ناشی از نبود کمربندی در لوندویل، مشکلاتی را برای شهروندان و گردشگران ایجاد می‌کند.

 

شهردار لوندویل تصریح‌کرد: احداث کمربندی در شهر لوندویل یک امر ضروری است و باید هرچه‌ سریع‌تر عملیاتی شود که در این رابطه نیازمند کمک مسئولین استانی و شهرستانی هستیم.

 

یاورپور بر اختصاص دستگاه گریدر و برف‌روب به شهرداری لوندویل تاکید کرد و گفت: اگر این دستگاه‌ها به شهرداری اختصاص پیدا کند مجموعه شهرداری در هنگام بروز بحران و بارش برف به بهترین نحو ممکن به مردم خدمات‌رسانی می‌کند.

 

 

کد خبر 1217904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha