تعطیلی پارکینگ های اطراف حرم در سه روز پایانی ماه صفر

غلامی با بیان اینکه در خیابان امام رضا(ع) مسیر بی آرتی، در خیابان اندرزگو مسیر ویژه تاکسی و اتوبوس و ضلع جنوب خیابان نواب به‌صورت دوطرفه پیش‌بینی‌شده است؛ گفت: سرویس‌دهی پارکینگ‌های اطراف حرم از بعدازظهر روز شنبه قطع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان رضوی، «علی‌اکبر غلامی» امروز چهارشنبه (۳۰ شهریور) در نشست خبری تشریح اقدامات ترافیکی حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد و پلیس‌راهور اظهار کرد: با توجه به حجم زیاد ورود زائر به مشهد در دهه پایانی صفر طرح ترافیکی بزرگی برای این ایام پیش‌بینی‌شده است که با همکاری شهرداری مشهد و پلیس‌راهور اجرایی خواهد شد.

 

رئیس پلیس‌راهور خراسان رضوی با بیان اینکه این طرح در سه مرحله ورود زائران، اجرای محدودیت‌های ترافیک و خروج زائران از مشهد اجرایی می‌شود افزود: بر همین اساس در خیابان‌های شش‌گانه منتهی به حرم مطهر رضوی از روز شنبه محدودیت ترافیکی کامل برقرار خواهد شد. لذا از ساعت ۲۴ روز شنبه جهت تسهیل حضور زائران و عزاداران در خیابان‌های مشرف‌ به حرم مطهر رضوی پاک‌سازی مسیر انجام می‌شود. همچنین با همکاری مدیریت شهری نسبت به انسداد معابر فرعی اقدام می‌شود این در حالی است که معابر اضطراری نیز برای ترد خودرو‌های امدادی و وسایل نقلیه عمومی درنظرگرفته‌شده است.

 

وی ضمن اشار به اینکه در خیابان امام رضا(ع) مسیر بی آرتی، در خیابان اندرزگو مسیر ویژه تاکسی و اتوبوس و ضلع جنوب خیابان نواب یعنی خروجی حرم مطهر به سمت میدان شهدای گوهرشاد به‌صورت دوطرفه پیش‌بینی‌شده است خاطرنشان کرد: همچنین سرویس‌دهی پارکینگ‌های اطراف حرم از بعدازظهر روز شنبه قطع خواهد شد.

 

غلامی ادامه داد: تردد و خدمات‌رسانی نقلیه همگانی روز‌های مراسم قطعاً با توجه به وضعیت معبر‌ها از لحاظ جمعیت محدودسازی خواهد شد کلیه تقاطع‌ها و میدان‌ها به سمت حرم مطهر و خیابان‌های اصلی برای خدمت‌دهی به زائران همکاران حضور دارند و کلیه معابر از طریق مانیتورینگ، وضعیت ترافیک کنترل خواهد شد.

 

وی گفت: در آستانه شهادت امام رضا(ع) نیز تیم های گشت پلیس در قالب گشت‌های خودرویی، موتورسیکلت و پیاده در مسیر‌های منتهی به شهر مشهد در معابر پنج گانه بزرگراه پیامبر اعظم از سمت چناران، بولوار بهمن خیابان خواجه ربیع و قرنی به سمت حرم مطهر رضوی، از محور کلات ببولوا حر، خیابان ولایت و طول بلوار وکیل‌آباد، خیابان امام رضا مستقر می‌شوند.

 

 رئیس پلیس‌راهور خراسان رضوی با بیان اینکه برای تأمین ایمنی و سلامت جان زائران پیاده مسیر کانالیزه شده است و هدایت عبور زائران به جای عبور عرضی بزرگراه از پشت پلیس‌راه و پارک غدیر زیرگذر سلام درنظرگرفته شده است؛ افزود: برای خروج زائران نیز تدابیر ویژه‌ای درنظرگرفته شده است ازجمله برای خروج اتوبوس‌ها از تقاطع امام خمینی ۸۰ به سمت میدان انقلاب طرح محدودیت ترافیکی اعمال خواهد شد، ضمن اینکه معابر فرعی دو طرف تا میدان انقلاب نیز مسدود می‌شوند.

 

کد خبر 1217908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha