اعتراضات به فوت مهسا امینی باید مسالمت‌آمیز و بدون فحاشی باشد

حجت‌الاسلام پورذهبی گفت: اعتراضات به فوت مهسا امینی باید مسالمت‌آمیز و بدون تخریب و فحاشی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کردستان، «حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی» عصر چهارشنبه (۳۰ شهریورماه) در جمع اصحاب رسانه کردستان اظهار کرد: دیدار بنده و خانواده‌ام با خانواده مهسا امینی خودجوش و بدون اطلاع قبلی انجام شد که با استقبال و برخورد محترمانه و مهربانانه خانواده امینی همراه بود.

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: در این دیدار درد و دل‌ها، شکوایه و گلایه‌های خانواده امینی یادداشت شد که تمامی مطالبات آنها پیگیری خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه باید واقعیات بیان و رصد شود، اعلام کرد: باید با عدالت رسانه‌ای و انصاف رسانه‌ای کار را جلو ببریم و مراقب باشیم خانواده محترم خانم امینی بیشتر آسیب نبینند.

 

حجت‌الاسلام پورذهبی گفت: رسانه می‌تواند به شرط بیان کردن اصل ماجرا به بهبود روند کمک کند و فراموش نشود که در این مسیر آرامش‌بخشی و وحدت جامعه مدنظر است.

 

نماینده ولی فقیه در کردستان اضافه کرد: اگر جوانی دچار هیجانات شده باید آگاه شود اما اگر آسیبی ایجاد کرده باید مورد برخورد قرار گیرد.

 

خواسته‌ها و شکایات خانواده مهسا امینی از طریق مجاری قانونی پیگیری می‌شود

وی با بیان اینکه خواسته‌های خانواده امینی در قالب گلایه و شکایت جمع‌بندی و به مجاری قانونی ارجاع داده می‌شود، عنوان کرد: همه باید دنبال احقاق حق باشیم و نباید یک خطا را با اشتباه پاسخ بگوییم.

 

حجت‌الاسلام پورذهبی یادآور شد: عموم تظاهرکنندگان به فوت مهسا امینی تجزیه‌طلب نیستند بلکه فقط یک معترضند گرچه ممکن است تجزیه‌طلب هم در این افراد معترض وجود داشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خطاب به اصحاب رسانه اذعان کرد: کاری کنید رسانه‌های کردستان تقویت شوند و مطلبی ارائه دهند که دیگران پیگیر رسانه‌های استان باشند و رسانه‌های بیگانه بر رسانه‌ی ما نتواند غلبه پیدا کند.

 

وی با اشاره به آتش‌سوزی قرآن کریم و پاره کردن آیات آن که در فضای مجازی می‌چرخد، افزود: فضا غبارآلود شده و خبر آتش زدن قرآن و آیات حجاب را دیده‌ام اما متولیان دین در برابر هر شبهه دین نمی‌توانند پاسخگو باشند چرا که در حوزه دین کتاب‌ها نوشته شده و سایت‌ها در این باره گفته‌اند بنابراین رسانه‌ها باید در اطلاع‌رسانی این قضیه همراهی کرده و برای آگاه‌سازی مردم بیش از پیش حرکت کنند.

 

حجت‌الاسلام پورذهبی با اشاره به اینکه دیدارهایی با  علمای اهل سنت استان انجام شده است، اضافه کرد: روستا به روستا و شهر به شهر با علمای اهل سنت دیدار کردیم و در منزل ۳۵۰ ماموستا حضور یافته‌ام و یا با آنها در ۲ سال اخیر دیدار داشته‌ام.

 

وی همچنین از دیدار با روحانیون تشیع خبر داد و گفت: ۱۰ هزار دیدار نیز با روحانیون در دفتر بنده ثبت شده و در مناطق شهری و روستایی استان نیز دیدارهایی با روحانیون برای پاسخگویی به مطالبات، مشکلات و درخواست‌های آنها در ۲ سال اخیر انجام شده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: حضور در بیش از ۱۵۰ روستا دیدار با مردم روستاها از اقدامات انجام شده است و باید برای ورزشکاران، هنرمندان و اقشار مختلف مردم وقت بگذاریم.

 

حجت‌الاسلام پورذهبی اضافه کرد: برای اعتلای دین اقداماتی انجام شده و سه مدرسه علوم دینی در مریوان، بانه و سقز داریم که در سنندج و کامیاران نیز این مدارس در حال راه‌اندازی است.

 

رویدادهای مثبت و امیدوار کننده برای مردم بازگو شود

نماینده ولی فقیه در کردستان با تاکید بر ایجاد امید در جامعه گفت: باید اتفاقات مثبت و طرح‌های موثر استان نیز اطلاع‌رسانی شود و امیدواری بین مردم ایجاد کرد.

 

وی اضافه کرد: گشت ارشاد تلنگری بود که کاری که صورت می‌گیرد نباید آسیب‌زا باشد، نگران حضور معترضان در  خیابان‌ها نیستم اما نگران امنیت استان هستم.

 

کد خبر 1217917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha