نقش اثرگذار مازندران در تنظیم بازار اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها

عنایتی گفت: استان مازندران در حوزه بازار و مردمی سازی یارانه‌ها نقش خود را به خوبی ایفا کرده و توانست بخشی از نیازهای اصلی کشور را تامین کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، «حسن عنایتی» امروز (۳۰شهریور) در همایش بزرگ کشت پاییزه استان مازندران با محوریت طرح جهش تولید در دیمزارها و کشاورزی قراردادی  اظهار کرد: سال پر فراز و نشیب را در حوزه کشاورزی پشت سر گذاشتیم اما با این وجود تولیدکنندگان بخش کشاورزی در امنیت غذایی، تثبیت تولید و استمرار بازار نقش مهمی داشتند.

 

رئیس جهاد کشاورزی مازندران به سیاست سازمان جهاد کشاورزی در جهت کشت پاییزه استان مازندران اشاره کرد و افزود: برای سال زراعی جدید طرح جهش تولید در ۱۷۰ هزار هکتار از دیمزارها و خشک‌زارهای استان با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) اجرا می‌شود.

 

عنایتی گفت: این محصولات شامل غلات، گیاهان علوفه‌ای، حبوبات و کلزا است.

 

وی یادآور شد: استان مازندران در حوزه بازار و مردمی سازی یارانه‌ها نقش خود را به خوبی ایفا کرده و توانست بخشی از نیازهای اصلی کشور را تامین کند.

 

عنایتی توسعه اراضی کشاورزی و افزایش تولیدات را از رویکردهای مهم جهاد کشاورزی استان اعلام کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال در کشت رتون تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن تولید داشته باشیم.

 

وی به افزایش تولید مرکبات و کیوی در استان اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا تولیدکنندگان این محصولات در بازار فروش مشکلی نداشته باشند.

 

عنایتی به افزایش راندمان تولیدات کشاورزی نسبت مشابه سال قبل اشاره کرد و یادآور شد: کشت گندم نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش سطح کشت داشته است.

کد خبر 1217924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha