برخورد سخت و قاطع دستگاه قضا با هنجارشکنان

شعبانی گفت: برای حفظ امنیت جامعه که خط قرمز ماست از هیچ اصولی کوتاه نمی آییم و از این جهت برخورد ما با هنجارشکنان و قانون شکنان سخت و قاطع خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «علی شعبانی» شب گذشته (چهارشنبه ۳۰ شهریور) در گفتگوی خبری بیان کرد: آن چیزی که باید برای همه ملاک عمل قرار گیرد، تمکین به قانون و مقررات است و طبیعی است موضوع خانم مهسا امینی مانند سایر موارد مشابه باید مورد بررسی های علمی و پزشکی قانونی قرار گیرد و نتیجه به مردم اعلام شود.

 

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: در این میان توده مردم و قاطبه جامعه به قانون تمکین دارند و عده ای قلیل هنجارشکن و قانون شکن هستند و نظم و امنیت عمومی را بر می زنند و مساجد را تخریب می کنند و در واقع این موضوع بهانه ای است و به دنبال اهداف دیگری هستند و آن هم امنیت جامعه است.

 

وی عنوان کرد: این افراد مساجد را آتش زده، نیروهای امنیتی را مصدوم کرده و اموال عمومی را تخریب می کنند و اینها نشان می دهد مردم برای آنها هیچ ارزشی ندارند و دنبال اهداف و مقاصد خاص خودشان هستند و عمده اینها هم فریب خورده هستند.

 

شعبانی اعلام کرد: مردم باید مراقب باشند و فریب این افراد را نخورند و وارد جمع اینها نشده، آنها دنبال فرصت هستند مردم را به نوعی وارد اجتماع خود کرده و جمعیت شان را افزایش دهند.

 

وی تأکید کرد: نیروهای امنیتی، نظامی، انتظامی و اطلاعاتی، رصد های دقیقی را انجام داده و بسیاری مورد شناسایی قرار گرفته و عده زیادی دستگیر و بازداشت شده اند و الان در زندان هستند و این رصدها و شناسایی ها و دستگیری ها تا زمانی که این غائله خاتمه یابد ادامه دارد و ما هم به جد پای کار هستیم و اطلاعات تکمیلی در اختیار مردم قرار می گیرد.

 

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: قالب افرادی که دستگیر شدند سن و سال پایینی دارند و بیشتر فریب خورده هستند و در جمع اینها که حاضر شدیم سعی می کردند بگویند ما نقشی نداشتیم و به صورت مردم عادی حضور داشتیم و حتی این میزان جرأت و جسارت برای اهدافی که دنبال آن قرار گرفتند، هم ندارند و این موضوع نشان می دهد فریب خورده اند.

 

وی یادآور شد: به والدین به صورت جدی توصیه و تأکید می کنیم مراقب باشند، ما برای حفظ امنیت جامعه که خط قرمز ماست از هیچ اصولی کوتاه نمی آییم و در خصوص امنیت نمی توانیم کوتاه بیاییم و از این جهت برخورد ما سخت و قاطع خواهد بود.

 

شعبانی خاطر نشان کرد: اگر برخورد قاطع نداشته باشیم بازدارندگی پیش نمی آید بنابراین والدین مراقب باشند فردا برای فرزندان شان سوء سابقه ای درست نشود.

 

کد خبر 1217944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha