افتتاح ۱۰  کارگاه اشتغال زایی همزمان با هفته دفاع مقدس در ملایر

فارسی گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس ۱۰ کارگاه اشتغال زایی در شهرستان ملایر افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ملایر، علی‌اصغر فارسی امروز در جمع خبرنگاران در ملایر گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس بیش از 25 برنامه محوری و شاخص در سطح شهرستان ملایر برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر افزود:با توجه به سیاست‌های کنگره هشت هزار شهید استان همدان، روزشمار هفته دفاع مقدس و استفاده از ظرفیت پیشکسوتان بانام حماسه‌سازان دفاع مقدس از مهم‌ترین رویکردهای برنامه‌های این هفته است.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر، به غبار روبی گلزار مطهر شهدا همزمان با هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: دیدار مسئولان، بسیجیان و رزمندگان دفاع مقدس با امام‌ جمعه  ملایر، برگزاری صبحگاه مشترک نیروی‌های نظامی در گروه مهندسی «۴۳ امام علی(ع)»، برگزاری رژه اقتدار خودرویی به همراه ادوات نظامی در سطح شهر ملایر، سامن و روستای حسین‌آباد ناظم از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس در ملایر است.

 وی، کلینیک سیار دامپزشکی در دو روستا، برگزاری مراسم دعای ندبه با حضور بسیجیان و رزمنده‌های دوران دفاع مقدس، حضور در نماز جمعه و سخنرانی یکی از پیشکسوتان ایثار و شهادت را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در ملایر برشمرد.

فارسی از اجرای تئاتر خیابانی با موضوع دفاع مقدس خبر داد و گفت: برگزاری عصر شعر دفاع مقدس، تولید و انتشار محتوای دفاع مقدس، برگزاری مسابقات ورزشی، حضور راویان در مدارس و اداره‌ها در راستای تبیین دستاوردهای دفاع مقدس، نمایشگاه‌های دفاع مقدس در مکان‌های مختلف، سرکشی از خانواده‌های شهدا، برگزاری شیفت ایثار، برنامه‌های جهادی و یادواره‌های مختلف از دیگر  برنامه‌های این هفته در ملایر است.

وی  از نواخته شدن زنگ  ایثار و حماسه در مدارس ملایر و یک مدرسه به صورت نمادین همزمان با آغاز سال تحصیلی و تقارن آن با هفته دفاع مقدس خبر داد و تصریح کرد: با توجه به رحلت پیامبر اعظم(ص)  و شهادت امام رضا(ع) و 28 و 29 صفر شرکت در مراسم عزاداری و حرکت دسته‌های  عزاداری نیز از دیگر برنامه های این هفته است.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر از افتتاح  چهار واحد مسکونی و افتتاح ۱۰ کارگاه اشتغال‌زایی در این هفته خبر داد و گفت:  برگزاری یادواره‌های شهدا و آبروی محله ،یادواره شهدای روستای ده شاکر، علی‌آباد دمق، بخش زند و مراسم آبروی محله در روستاهای بلرتو، عشاق، کهکدان،  آورزمان، جوکار و انوج از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس در ملایر است

وی از برگزاری همایش بزرگ ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس ملایر با حضور سه هزار و 500 نفر از ایثارگران و رزمندگان در سالن الغدیر ملایر در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: این همایش همراه با برنامه های متنوع فرهنگی برگزار خواهد شد.

فارسی افزود: برگزاری اردوهای جهادی، ویزیت رایگان، مشاوره‌های خانواده  و حقوقی و ده ها برنامه  در پایگاه ها و حوزههای مقاومت بسیج نیز از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس در ملایر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه  هفته دفاع مقدس نشان‌گر تاریخی است که همه جبهه کفر علی‌رغم اختلافات در یک صف علیه جمهوری اسلامی ایران قرار گرفتند اما ایران این هیمنه را شکست.

فارسی افزود: جنگ تحمیلی ازاین‌جهت مقدس است که در راستای اعتلای اسلام و در پیام عاشورا بود و رزمندگان حسینی وار ایستادند و عظمت  آفرینی کردند.

کد خبر 1217948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha