جشن «مهر سینما» با هدف  ارج نهادن به تلاش های هنرمندان فیلمساز  جوان استان برگزار می شود

رمضانی گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی به منظور تجلیل از جایگاه هنرمندان پیشکسوت و ارج نهادن به تلاش های هنرمندان فیلمساز و جوان استان اقدام به برگزاری جشن مهر سینما در (۱۱ مهرماه) خواهد کرد.

«علی رمضانی»، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، ارومیه، اظهار کرد: برابر سیاست های ابلاغی از سوی سازمان سینمایی کشور که به مناسبت روز ملی سینما و با هدف تحقق استمرار شادابی و پویایی در محیط روانی سینمایی کشور و تجلیل از شان و جایگاه هنرمندان پیشکسوت و ارج نهادن به تلاش های صادقانه و مشفقانه هنرمندان فیلمساز و جوان استان اقدام به برگزاری جشن مهر سینما در تاریخ 11 مهرماه خواهد نمود.

معاون هنری و سینمایی  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی با اشاره به  برنامه های بزرگداشت روز سینما، گفت: اکران فیلم کوتاه از تولیدات انجمن سینمای جوان ارومیه و مهاباد، برگزاری نمایشگاه عکس هنرمندان استان از پشت صحنه های فیلم های سال های قبل از تولیدات انجمن سینمای جوان ارومیه و برگزاری ورکشاپ 2 روزه فیلمنامه نویسی با دعوت از میردولت موسوی از جمله برنامه های این روز است.

رمضانی دیدار از خانواد های 3 نفر از شهدای سلامت با حضور 3 نفر از پیش کسوتان فیلم و سینمای استان، تجلیل از پیش کسوتان و سینماگران جوان، بازدید از موسسات و آموزشگاه های آزاد سینمایی استان، دیدار و تجلیل از عوامل و کارکنان سینماهای ارومیه و دعوت از اعضای شورای فرهنگ عمومی و خانواده همکاران  برای تماشای فیلم را از دیگر برنامه های روز ملی سینما عنوان کرد.

این مسئول ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن سینمای  استان  با هدف تحقق استمرار شاداربی و پویایی در محیط روانی سینمای کشور و توجه خاص به مقوله عدالت فرهنگی و هنری در نظر دارد ضمن تکریم سینماگران پیشکسوت، با ایجاد فضای سالم رقابتی در مهرماه سالجاری بهترین های سینمای استان را در رشته های مختلف در سراسر کشور را شناسایی، تجلیل و مورد حمایت قرار دهد.

وی افزود: از عموم فعالین سینمایی استان دعوت می شود سوابق فعالیت های  سینمایی را جهت شرکت در این ویژه برنامه در بازه زمانی یکساله از شهریور 1400 تا شهریور 1401 به همراه مدارک و مستندات لازم شامل فیلم های تولید شده، گواهی حضور در جشنواره های منطقه ای، ملی و بین المللی ، جوائز کسب شده خبر تولیدات، قرارداد، پوستر و ... در زمینه های کارگردانی، بازیگری، فیلمنامه نویسی، تدوین، گریم، صداگذاری، جلوه های ویژه بصری، فیلمبرداری، پژوهش سینما در قالب داستانی، مستند و انیمیشن در فیلم بلند، تله فیلم و فیلم کوتاه به دبیرخانه ویژه برنامه مهر سینمای استان تحویل دهند.

رمضنی با بیان اینکه آخرین مهلت تحویل آثار 4 مهرماه سالجاری است، گفت: بهترین های سینمای استان با داوری و معرفی هیئت انتخاب در مراسمی که در مهرماه برگزار خواهد شد؛ مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

وی افزود: سینما را باید در سه بخش جداگانه آموزش، ساخت و پخش نگریست؛ چراکه اگر هر کدام از این سه بخش نباشد، یک پای این هنر می‌لنگد.

 

کد خبر 1217952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha