ضرورت تبیین ابعاد دفاع مقدس برای نسل جدید/ باید تهدیدات اقتصادی را به فرصت تبدیل کنیم

رضایی با بیان اینکه باید ابعاد مختلف دفاع مقدس برای نسل‌های آینده تبیین شود گفت: سیاست، اقتدار و امنیت و اقتصاد و معیشت سه رکن اساسی هر جامعه‌ای است که ما در دو رکن اول موفق بوده‌ایم و دولت سیزدهم نیز در تلاش برای تحقق رکن سوم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، «محسن رضایی» امروز (پنج‌شنبه ۳۱ شهریور) در مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز، حادثه دفاع مقدس را یکی از بزرگترین حوادث تاریخ ایران دانست و اظهار کرد: هرچه از دفاع مقدس فاصله می‌گیریم، عظمت این حادثه بیشتر می‌شود.

 

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور افزود: اینکه دو دشمن خارجی دست به دست هم دهند و علیه یک ملت جهان سومی لشکرکشی کنند، اتفاقی کم‌نظیر است افزود: ارتش بعثی آنقدر توسط شوروی و استکبار مجهز شده بود که با تمام شدن جنگ خودشان ترسیدند و به عراق حمله کردند.  

 

وی اضافه کرد: در زمانی که جنگ به پایان رسید، ۷۰ تا ۸۰ درصد جمعیت ایران هنوز متولد نشده بودند یا زیر ۱۰ سال بودند که باید ابعاد مختلف این حادثه برای نسل جوان و نوجوان و نسل‌های آینده تبیین شود.

 

رضای تصریح کرد: در جنگ تحمیلی آمریکا و شوروی که دشمن ما بودند با هم متحد شدند و بیش از ۳۰ کشور دیگر نیز به آنها پیوست اما ملت ایران توانست تمام سرزمین‌های خود را آزاد کند و حتی پایه‌های اقتدار دفاعی خود را در همین جنگ بنا کرد.

 

وی با اشاره به اینکه در زمان جنگ با عراق، آمریکا سلاح‌های شیمیایی و میکروبی به ارتش عراق می‌داد ابراز کرد: آنچه امروز در نیروهای مسلح ایران مشاهده می‌شوند همه ریشه در هشت سال جنگ تحمیلی دارد و از افتخارات ملت ایران این است که از این حادثه بسیار بزرگ سربلند بیرون آمده است.

 

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با بیان اینکه معمولا هر جامعه‌ای دارای سه رکن اساسی سیاست، امنیت و اقتدار و اقتصاد و معیشت است که بر اساس آنها کشورها اداره می‌شوند اذعان کرد: ایران از  ۲۰۰ تا ۳۰۰ سال قبل در هر سه زمینه‌ای رو به ضعف رفته و سیاست ما از یک سیاست ملی مقتدرانه خارج و یک دولت وابسته تبدیل شد.

 

وی با اشاره به اینکه اولین حرکت ملت ایران تشکیل سیاست ملی بود عنوان کرد: با این اقدام استقلال به وجود آمد و نظام جمهوری اسلامی ایران درست شد و خود مردم در تعیین سرنوشت‌شان دخالت پیدا کردند اما این امر سختی‌های بسیاری را همراه داشت.

 

رضایی با بیان اینکه با جنگی که دنیا به ملت ایران تحمیل کرد ارتش وفادار و سپاه انقلابی از مرزهای کشور دفاع کردند تا یک متر از مرزهای ما جابه‌جا نشود گفت: کسانی که به فکر تجاوز به خاک ایران هستند بدانند نیروهای نظامی و ملت ایران با قدرت و اقتدار ایستاده‌اند و اجازه نمی‌دهند یک وجب از این خاک واگذار شود.

 

وی خاطر نشان کرد: ایران دو رکن را به دست آورد ولی وقتی بعد از جنگ خواستیم به رکن معیشت مردم و اقتصاد سر و سامان دهیم، دشمن از همین در وارد شد و جنگ اقتصادی و تحریم اقتصادی و مشکلات تجاری را علیه ما به راه انداخت.

 

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور بیان کرد: اکنون در حال ساخت سومین رکن جامعه هستیم که همان قله بلندی است که باید فتح شود و امیدوارم دولت ما با برنامه تحولی که برای اقتصاد دارد، این جنگ اقتصادی را نیز مثل دفاع مقدس پشت سر بگذارد و یک اقتصاد شکوفا و پررونق با عبور از این تهدیدات داشته باشیم. 

 

وی با اشاره به اینکه باید تهدیدات اقتصادی را به فرصت تبدیل کنیم ادامه داد: امروز بنای دولت سیزدهم بر این است که رکن سوم را محقق کند و تا ملت ایران به آسایش برسند.

 

رضایی با بیان اینکه نیروهای مسلح جان خود را فدای ملت ایران می‌کنند و آرزو دارند جان خود را در راه امنیت و آرامش ملت ایران جان فدا کنند یاد آور شد: کسانی که بیرون ایران می‌خواهند نشان دهند نظام جمهوری اسلامی ایران با مردم نیست، در اشتباه هستند چرا که خون ما گواه وفاداری ما به ملت ایران است.

 

کد خبر 1218053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha