اقدامات کردستان در اجرای پروژه مهر رضایت‌بخش است

قریشی گفت: با بازدید از چهل واحد آموزشی مجموعه اقدامات کردستان در اجرای پروژه مهر مثبت و رضایت‌بخش ارزیابی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان؛ قریشی صبح پنج‌شنبه (۳۱ شهریور) در نشست ستاد پروژه مهر کردستان، گزارشی از نتایج بازدیدهای انجام شده از شهرستان‌ها و مناطق و مدارس استان ارائه کرد و با بیان اینکه در دو روز اخیر از ۴۰ مدرسه بازدید و اقدامات پروژه مهر واحدهای آموزشی به صورت عمیق و ریشه‌ای احصا و نقاط قوت و ضعف شناسایی شده است، اظهار کرد: مجموعه اقدامات استان در اجرای پروژه مهر مثبت و رضایت بخش است.

سرتیم ناظران وزارت آموزش و پرورش از اهتمام مسئولان آموزش و پرورش، مدیران مدارس، فرهنگیان و کلیه دست‌اندرکاران امر در اجرای پروژه مهر تشکر کرد.

وی همدلی و هماهنگی در مجموعه استان، برنامه‌ریزی منظم و منسجم کارگروه‌ها، نظارت‌های مستمر و همه جانبه، بهره‌گیری از ظرفیت‌های برون سازمانی و خلاقیت و نوآوری مدیران مدارس در اجرای برنامه‌ها را از نقاط قوت بازدیدها عنوان کرد و گفت: تغییرات مدیریتی، جابجایی مدیران به خصوص مدارس روستایی، کمبود فضای آموزشی و وجود پروژه‌های نیمه تمام چالش‌هایی را بوجود آورده است که نیاز هست در فرصت باقی مانده نظارت و پیگیری به منظور اجرای برنامه و بازگشایی مدارس انجام شود.

هاشم ناظمی جلال، در این نشست حضور ناظران وزارتی را فرصتی برای بهره‌گیری از تجارب و رهنمودهای کارشناسانه به منظور پیگیری دقیق امور دانست که منجر به تقویت نقاط قوت و رفع کاستی‌ها و نواقص خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه با تلاش‌های صورت گرفته، مهر امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته خواهد بود، برنامه‌ریزی هدفمند و اجرای اقدامات را باعث مطلوب‌تر شدن برنامه‌ها عنوان و اظهار کرد: مجموعه فعالیت‌هایی در زمینه ساماندهی نیروی انسانی و فضا و تجهیزات، انتخاب و انتصاب مدیران، صدور ابلاغ، تامین و توزیع کتاب‌های درسی دانش‌آموزان به منظور بازگشایی مدارس انجام شده است.

ناظمی جلال با اشاره به آیین‌های بازگشایی مدارس اظهار داشت: امروز همزمان با سراسر کشور جشن غنچه ها در مراکز پیش دبستانی برگزار و پنج شنبه ۳۱ شهریور جشن شکوفه ها و شنبه دوم مهرماه نیز مراسم بازگشایی برگزار و سال تحصیلی جدید به صورت رسمی آغاز خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان، با تشکر از اهتمام ناظران وزارتی و بازدیدهای صورت گرفته و ارائه نتایج آن، با بیان اینکه آموزش و پرورش یک دستگاه بزرگ، با تنوع کار و تعدد مسائل و مشکلات است، یکی از مشکلات را عدم شناخت مسایل حوزه تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: برای حل مسائل، آموزش و پرورش نیاز به عزم عمومی دارد.

وی با اشاره به اینکه تلاش فرهنگیان و دست‌اندرکاران حوزه تعلیم و تربیت با دیگر حوزه‌ها قابل مقایسه نیست، بروز توانمندی را نتیجه بازدید و ارزیابی‌ها دانست و گفت: کار در حوزه تعلیم و تربیت و در شرایط موجود، اقدامی سخت است و مجموعه اقدامات پیش‌رو، تلاش برای ایجاد آرامش در مجموعه آموزش و پرورش است.

ناظمی جلال در پایان از زحمات و تلاش‌های دست اندرکاران پروژه مهر در سطح استان تقدیر کرد و گفت: با خلاقیت و دلسوزی همکاران، سال تحصیلی جدید، بهتر از سال‌های گذشته خواهد شد.

در ابتدای این نشست طیب سالاروندیان معاون آموزش متوسطه استان کردستان نیز گزارشی از روند برنامه‌های بازگشایی، جلسه توجیهی و بازدید ناظران وزارتی از ۱۱ شهرستان و منطقه ارائه کرد و افزود: در مجموع در سطح استان طی دو دوره از  فرایند ثبت نام ۱۶۰ مدرسه و در حین اجرای پروژه مهر از فعالیت ۵۰۰ مدرسه بازدید و متناظر استان، توسط شهرستانها و مناطق نیز، نظارت و ارزیابی از مدارس صورت گرفته است.

در نشست ستاد پروژه مهر کردستان، ناظران وزارتی ضمن ارایه گزارشی از نتایج بازدیدها، عملکرد استان را در اجرای برنامه ها و آماده سازی مدارس برای بازگشایی مثبت و رضایت بخش عنوان کردند.

در این نشست مسئولان کارگروه‌های هشتگانه پروژه مهر استان نیز به صورت جداگانه گزارش اقدامات و عملکرد کارگروه مربوطه در طول پروژه مهر را ارائه کردند.  
 

کد خبر 1218108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha