آمادگی آموزش وپرورش لرستان برای بازگشایی مدارس

عزتی گفت: سال تحصیلی جدید با حضور ۳۴۸ هزار ۹۶۵ دانش‌آموزلرستانی آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «رضا عزتی» امروز در سخنانی به اشاره به آمادگی آموزش و پرورش لرستان برای بازگشایی مدارس، اظهار داشت: کار تعلیم و تربیت با حضور ۳۴۸ هزار ۹۶۵ دانش‌آموز در مدارس استان لرستان آغاز می شود.

 

سرپرست اده کل آموزش و پرورش لرستان افزود: با اقدامات جهادی انجام شده برای تعمییر و بازسازی مدارس هم اکنون چهار هزار و ۵۵۷ مدرسه استان آمادگی کامل برای شروع سال تحصیلی را دارند.

 

وی ادامه داد: همچنین  ۵۰۵ مدرسه کانکسی، ۱۱ مدرسه کپری و ۶۵ مدرسه سنگی در استان وجود دارد.
 

عزتی بیان کرد: پنج هزار و ۷۴۷ دانش‌آموز لرستانی در ۵۰۵ مدرسه کانکسی مشغول به تحصیل هستند.

 

وی اذعان داشت: برای رفع این مشکل مدارس مناطق محروم شامل مدارس کپری، سنگی و کانکسی و فراهم کردن فضا و تجهیزات آموزشی این گونه مدارس، نیازمند جذب اعتبار و کمک خیرین هستیم تا این مدارس در استان برچیده شود و مدارس نوساز جایگزین شود.

 

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان یادآور شد: از مجموع دانش آموزان لرستانی، تعداد ۳۰۵ هزار و ۹۰۶ نفر در مدارس دولتی و ۴۳ هزار و ۵۹ نفر در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل می شوند که ۱۶ هزار معلم کار تعلیم و تربیت آنها را بر عهده دارند.

 

وی تصریح کرد: امسال سه هزار و ۸۸۷ مدرسه دولتی و ۶۷۰ آموزشگاه غیردولتی در لرستان آماده میزبانی از دانش آموزان هستند.

 

عزتی تعداد کلاس اولی های سال تحصیلی جدید را در لرستان ۳۲ هزار و ۱۲ نفر برشمرد و ادامه داد: همچنین ۸۲ هزار و ۹۱۷ نفر دانش آموز دوره متوسطه اول و ۶۸ هزار و ۳۷۲ دانش آموز دوره متوسطه دوم خواهند بود.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان اظهار کرد:  ۲۷ هزار و ۱۲ نفر مدیران مدارس، معلمان و نیروهای خدماتی و اداری جامعه فرهنگیان اداره کل آموزش و پرورش لرستان را تشکیل می دهند.

 

 

کد خبر 1218156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha