یک مطالبه اجتماعی نباید به اغتشاش تبدیل شود

آیت ‌الله دژکام گفت: باید بیداری بیشتری به خرج دهیم تا عده‌ ای یک صحنه شخصی یا یک مطالبه اجتماعی را به اغتشاش تبدیل نکنند و وجود هرج و مرج اجازه نمی دهد تا جامعه اداره شود و جامعه روند رو به رشد خود را طی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، آیت ‌الله لطف‌ الله دژکام، امروز جمعه (1 مهر) در خطبه ‌های نماز جمعه شیراز گفت: عضویت کشور در پیمان «شانگهای» فرصت خوبی برای برداشتن محدودیت های 40 ساله ر از دوش مردم است زیرا این پیمان از بزرگترین پیمان ‌های اقتصادی دنیاست.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز افزود: عضویت کشور در پیمان «شانگهای» به معنای شکستن تحریم‌ هاست و می ‌تواند راهگشای یک گشایش اقتصادی باشد اما فضاسازی‌ های رسانه ‌ای و به میدان آوردن جریان‌ های خاص در وسط خیابان قصد دارد که از این امر مهم ما را دور کند.

وی اضافه کرد: عضویت کشور در پیمان «شانگهای» فرصت بزرگی برای مردم، بازرگانان و تولیدکنندگان است وزارت صمت باید زمینه های مرتبط با این فرصت ‌ها را به صورت ویژه شناسایی کرده و در اختیار مردم قرار دهد.

امام جمعه شیراز همچنین با اشاره به قدرت عظیم فرهنگی و معنوی زیارت اربعین بیان کرد: علیرغم هجمه شدمنان شاهد برگزاری عظیم راهپیمایی اربعین بودیم و نباید فریب شیاطینی را بخوریم که می‌خواهند با وسوسه ‌های خود این مسیر روشن الهی را زیر سوال ببرند.

آیت‌ الله دژکام با اشاره به وقایع چند روز اخیر در کشور گفت: ماجرا از فوت خانم جوانی شروع شد و ممکن است در جریان فوت وی کوتاهی ‌هایی رخ داده باشد که باید بررسی شوند و در مجموعه انقلابیون از جریان ‌های مختلف هیچ کس نگفته که این موضوع را بررسی و دنبال نمی کند.

وی ادامه داد: تمامی جریان ‌های درون نظام بر برسی این موضوع تاکید کرده اند و نباید پیش داوری کرد و بررسی آن حق مسلم است و قانون و دین و آئین هم بیان کرده که نقطه قوت نظام ماست.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: قوای سه گانه و رئیس سه قوه هم بر پیگیری موضوع و اجرای عدالت تاکید کرده اند و نظام اسلامی در اعطای آزادی‌ های اساسی هرگز نیامده و رئیس دستگاه قضا پیگیری و اعلام نتیجه را قول داده اما در این میان عده ‌ای مطالبه فراتری دارند که نوع برخورد با مسائل و معضلات اجتماعی باید تغییر کند که این هم مطالبه ‌ای است که در چهارچوب خود باید مطرح شود که این باز هم‌ نقطه قوت نظام است.

وی تاکید کرد: مسیر مطالبه ‌گری برای اصلاح روش‌ ها و راهکارهای مبارزه با مفساد اجتماعی دارای قانون و مسیر است و نظام جمهوری اسلامی برای شنیدن مطالبات مردم و پیگیری آنها همواره حاضر است.

آیت ‌الله دژکام افزود: باید بیداری بیشتری به خرج دهیم تا عده‌ ای یک صحنه شخصی یا یک مطالبه اجتماعی را به اغتشاش تبدیل نکنند زیرا اغتشاش ‌گری در منطق هیچ ملت و دولتی و عاقلی در دنیا پذیرفته نیست.

وی تاکید کرد: وجود هرج و مرج اجازه نمی دهد تا جامعه اداره شود و جامعه روند رو به رشد خود را طی کند اما متاسفانه دشمنان تبلیغ می ‌کنند و برخی از بچه‌ های ما فریب می‌ خورند‌ اما بزرگترها باید تجارب انقلابی و سیاسی و اجتماعی خود را به جوانان بگویند و باید بدانیم که اقدامات در شکل اغتشاش به جایی نخواهد رسید.

امام جمعه شیراز به شهادت شهدای نیروی انتظامی در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی مراعات می ‌کند که قابل قدردانی است و از نیروی انتظامی می‌ خواهیم با ساختارشکنان با قدرت برخورد کنند.

 

کد خبر 1218173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha