خشونت پلیس در کشورهای غربی فراگیر شده است

حجت‌الاسلام حبیبی گفت: خشونت پلیس در کشورهای غربی به ویژه آمریکا فراگیر و عادی شده که حس برانگیختگی جمعی درآن جوامع را سخت و معيوب کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان،حجت‌الاسلام«هادی حبیبی» در خطبه‌های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه خمام با تسلیت رحلت رسول گرامی اسلام، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)،اظهارکرد: امامان ما در طول ۲۵۰ سال بعد از رسول اکرم(ص) مهم‌ترین وظیفه‌ای که بردوش گرفتند تبیین زندگی۲۳ساله پیامبر بود.

 

امام جمعه خمام با بیان‌اینکه بیشترین بار مسئولیت بر دوش حضرت امیرالمومنین حضرت علی(ع)، حضرت زهرا(س) و حسنین(ع) بود، افزود: با رحلت حضرت محمد(ص)، امامت حضرت امیر المومنین علی(ع) باهمه فراز و نشیب‌ها آغاز شد و منافقین دست به کار شدند و به صورت سازمان یافته، تحرکات خود را آغاز کردند.

 

وی ادامه داد: جریان باطل از فقدان رسول گرامی اسلام استفاده و قدرت عرضه اندام پیدا کرد و مهم‌ترین نکته درباره دوران امامت امام حسن مجتبی(ع) این بود که با وجود روشنگری حضرت، مردم آن زمان قدرت تحلیل سیاسی نداشتند و اصلی‌ترین چالش حکومتی ایشان همین بود.

 

حجت‌الاسلام حبیبی در ادامه با اشاره به اینکه سیاست شیطانی مأمون عباسی تحمیل ولایتعهدی برای از بین بردن ولایت و امامت و تبدیل آن به خلافت بود، گفت: امام رضا(ع) تهدید مامون را به فرصت تبدیل کرد.

 

خطیب نماز جمعه خمام تصریح‌کرد: هجرت امام رضا(ع) به ایران عملا کشور را که در آن زمان با تمام امکانات و ظرفیت‌هایش ابرقدرتی بود به خانه اهل‌بیت(ع) تبدیل کرد.

 

وی با تبریک هفته دفاع مقدس بر شناساندن دفاع مقدس و فرهنگ آن به نسل امروز تاکید کرد.

 

حجت‌الاسلام حبیبی با بیان‌اینکه در دوران جنگ تحمیلی فقط صدام با ما نمی‌جنگید بلکه کشورهای مختلف در مقابله با ایران بودند و حمله نظامی به ایران غیرمنتظره هم نبود، ادامه داد: حمله نظامی واکنشی به انقلاب بود، ولی قدرت انقلاب، رهبری امام وخصوصیات برجسته ملت ایران سبب تبدیل شدن تهدید به فرصت شد.

 

وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس سجایا و خصوصیات اخلاقی ملت ایران به نمایش گذاشته شد، اضافه‌کرد: اقتدار نظامی ایران در دفاع مقدس افزایش پیدا کرد و خبرهای خوبی این روزها اتفاق افتاد و حوادث اخیر باعث شد به چشم نیاید.

 

امام جمعه خمام افزود: از جمله اتفاق‌های خوبی که این روزها رخ داد عضویت رسمی ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای بود که زمینه‌ساز نقش فعال‌تر درعرصه‌های منطقه‌ای وبین‌المللی خواهد شد و پروژه غرب برای به انزوا کشاندن ایران شکست خورد.

 

حجت‌الاسلام حبیبی به حضور رئیس جمهور در سازمان ملل متحد و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور در قالب این سفر در یک بازه زمانی کوتاه، تعداد زیادی از دیدارهای دوجانبه و چندجانبه را با روسای جمهور کشورهای مختلف انجام داد که به صورت عادی به چند ماه زمان نیاز داشت که از گام‌های جدی در عرصه دیپلماسی محسوب می‌شود.

 

وی اضافه‌کرد: رئیس جمهور در قالب سفر به سازمان ملل متحد با رسانه‌های مشهور دنیا مصاحبه کرد و نظرات بر حق ایران اسلامی را بیان و انعکاس داد و در شرایط جنگ ترکیبی رسانه‌ای دشمن، سخنرانی انقلابی و شجاعانه انجام و عکس سردار دل‌ها را به دست گرفت و سند ننگین ۲۰۳۰ را نقد و به زائرین برگشته از پیاده‌روی اربعین خیر مقدم گفت.

 

امام جمعه خمام با اشاره به اینکه راهپیمایی اربعین باعث عصبانیت دشمنان شده است، تصریح‌کرد: اتحاد وهمدلی شیعیان وآزادیخواهان جهان آنها را به وحشت انداخته است.

 

حجت‌الاسلام حبیبی به حادثه درگذشت مرحومه مهسا امینی اشاره و آن را برای معاندین سوژه و طعمه برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی دانست و اظهارکرد: این حادثه احساسات جامعه را تحت تاثیر قرار داد، چراخبرفوت مهسا امینی اینقدر پربازتاب شد؟چون جامعه ایران مثل جوامع غربی که دیدن تصاویر واخبار بسیار بدتر از وفات مهسا امینی را تجربه کرده، نیست.

 

وی با بیان‌اینکه خشونت پلیس کشورهای غربی به ویژه آمریکا فراگیروعادی شده که حس برانگیختگی جمعی درآن جوامع را سخت ومعیوب کرده است، اضافه‌کرد: بالا بودن شاخص اخلاقی،احساسات پاک انسانی ونگاه عاطفی و دینی به زنان درجامعه ایران سبب شد که ایرانیان درواکنش به این نوع حوادث با تاثرعمیق‌تری روبه‌رو شوند و دستگاه‌های مسئول در چارچوب وظایف قانونی پس از رسیدگی دقیق به این حادثه گزارش نهایی را به مردم اعلام می‌کنند.

 

خطیب نماز جمعه خمام با اشاره به اینکه سران سه قوا به ویژه رئیس جمهور دستور پیگیری دادند که با سرعت رسیدگی می‌شود، ادامه داد: مردم کشورما هم ۲ روز اول مطالبه خودشان را مطرح کردند، مردم ما علی‌رغم ناراحتی از این حادثه، همان مردم راهپیمایی اربعین در سراسر کشور هستند.

 

وی گفت: درادامه اقدامات هنجارشکنانه و براندازانه‌ای چون آتش‌‌زدن مسجد، امام‌زاده وقرآن،کشیدن حجاب ازسربانوان، ترفند کشته‌سازی، حمایت منافقین، سلطنت‌‌طلب‌ها، آل‌سعود خبیث و... گویای این حقیقت است که موضوع درگذشت یک خانم ۲۲ ساله،بهانه برای بازتکرارفتنه باهدف چالش‌آفرینی برای نظام اسلامی است.

 

حجت‌الاسلام حبیبی با بیان‌اینکه همانطور که در فتنه ۸۸ می‌گفتند انتخابات بهانه است و اصل نظام نشانه است، خاطرنشان‌کرد: امروز هم می‌گویند مرگ مرحومه امینی بهانه است.

 

 

 

کد خبر 1218214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha