هدف جنگ نرم دشمنان بی تفاوتی مردم نسبت به آرمان ها است

حجت الاسلام سیادت به هدف جنگ نرم دشمن گریزی زد و گفت: امروز هدف جنگ نرم و پنهان دشمن این است که مردم را از عرصه جهاد و مقاومت دور کنند، مردم را نسبت به آرمان ها بی تفاوت و آنها را مایوس و از صحنه خارج کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «سیدرحمت الله سیادت» ظهر امروز (1 مهر ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه، ضمن توصیه و سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: ائمه طاهرین و معصومین علیهم السلام اسماء حسنای الهی هستند.

 

امام جمعه پاتاوه با اشاره به آیات قرآن کریم «وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرينَ،وَلِلَّهِ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَىٰ»، گفت: این جامعیت و مظهر اسمای الهی با توحید منافات ندارد، بلکه جزو لوازم و آثار رحمتی توحید است.

 

وی آیه «وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرينَ» را از اسماء الهی دانست و افزود: مکر بر دو قسم است که یکی مکر بد و مکر خوب و پسندیده که توطئه های دشمن را خنثی می کند؛ مثل قبول آتش بس و امضاء صلح ظاهری و مصلحتی امام حسن مجتبی (ع) با معاویه ملعون که تمامی نقشه ها و مکرهای معاویه را خنثی و همه مفاد آن به ضرر معاویه و بنی امیه و به نفع اسلام و مذهب شیعه و شیعیان آن حضرت شده است.

 

حجت الاسلام سیادت به بعضی از موضع گیری های امام رضا علیه السلام که مامون انتظار آن را نداشت را به صورت فهرست وار اشاره کرد و ادامه داد:امام رضا(ع) تا وقتی که در مدینه بود از پذیرفتن پیشنهاد مامون خودداری کرد، علی رغم آن که مامون از امام خواسته بود که از خانواده اش هر که را می خواهد به مرو بیاورد، امام( ع) حتی امام جواد (ع) را هم نیاورد.

 

خطیب جمعه پاتاوه یادآور شد: قضایای اعجاب انگیزی از رفتار امام (ع) در طول مسافرتش به سوی مرو در نیشابور با نمایاندن چهره محبوب و نورانی اش برای صدها هزار تن از مردم و علماء و بیان حدیث قدسی(سلسله الذهب) و رابطه مسئله ولایت با توحید را تبیین فرمودند.

 

وی افزود:چون امام رضا (ع) به مرو تشریف آورد، ماه ها از موضع منفی با مامون سخن می فرمود و نه پیشنهاد خلافت و نه پیشنهاد ولایت عهدی هیچ کدام را نمی پذیرفت، تا آن که مامون با تهدید های مکرری به قصد جانش برخاست.

 

حجت الاسلام سیادت اظهار کرد: امام رضا (ع) به اینها بسنده نکرد بلکه در هر فرصتی تاکید می کرد که مامون ایشان را به اجبار با تهدید به قتل، به ولیعهدی رسانده است.

 

امام جمعه پاتاوه در خطبه سیاسی نماز ابتدا با تبریک و گرامی داشت یاد و خاطره حماسه هشت سال دفاع مقدس و این نکته که جنگ برای ما عطیه الهی بود، گفت: اقتدار و امنیت، عزت، ام القراء بودن، ابرقدرت شدن و الگو شدن ما همه از برکات دفاع مقدس است.

 

حجت الاسلام سیادت با اشاره به فرا رسیدن ماه مهر (آغاز سال تحصیلی) به سخنان امامین انقلاب اشاره و بیان داشت: «دو رکن آموزش و پرورش با هم هستند و اگر در دانشگاه، حوزه علمیه و مدارس فقط تعلیم بدون تربیت و معنویت باشد، خروجی همه اینها، فساد و هلاکت خود و دیگران و برهم زدن دنیا می شوند. تمام انبیاء الهی علیهم السلام بیشترین تلاش آنها تربیت، تهذیب جامعه بود تا سوق دادن آنها به علم».

 

وی یادآور شد: همان طوری که رهبری معظم انقلاب فرمودند:«اگر ایمان در دل و عمل وجود داشته باشد، کوه ها در مقابل یک جامعه، یک انسان قوی، هموار خواهد شد و قدرت مقاومت نخواهد داشت».

 

امام جمعه پاتاوه به هدف جنگ نرم دشمن گریزی زد و گفت: امروز هدف جنگ نرم و جنگ پنهان دشمن این است که مردم را از عرصه جهاد و مقاومت دور کنند، مردم را نسبت به آرمان ها بی تفاوت و آنها را مایوس و از صحنه خارج کنند.

 

وی در بخش دوم خطبه سیاسی نماز جمعه به جنگ روایت ها در روایت یک حادثه تلخ «درگذشت مهسا امینی» و جریان سازی مسموم به ضد انقلاب اشاره کرد و گفت: در ایام پیاده روی اربعین که حواس دنیا را به خود جلب کرده بود، اتفاقی ناراحت کننده بهانه ای شد تا جلوه های بیشتر یک راهپیمایی چند ده میلیونی در داخل کشور دچار حواس پرتی شده و بایکوت و سانسور رسانه ای را حداقل در شبکه های اجتماعی منجر شود.

 

حجت الاسلام سیادت با بیان اینکه تولید شک و تردید در روایت رسمی مشهور  ومعروف است که غالبآ در کنترل رسانه ای افکار عمومی موفق است، گفت: آغاز جنگ روایت ها از تولید ضد روایت آغاز می شود مثل مصاحبه حقوق زنان-هشتگ سازی به تعداد پنجاه میلیون در جهان-سوء استفاده از شخصیت های فوتبالی و هنرمندان مطرح در کشور-بازنشر و برجسته سازی شعارهای ساختارشکنانه علیه رهبری معظم انقلاب، شهداء از جمله شهید(سلیمانی ره) نه به حجاب اجباری و مخالفت با گشت ارشاد، آتش زدن قرآن، تولید شکاف و القای تقابل میان مردم حاکمیت، مصاحبه با افراد معلول الحال، بازنمایی فراگیر از تجمعات کوچک و تعمیم دادن فراخوان ها، امنیتی کردن فضا، القای تشنج، نا امنی در کشور و تلاش برای کشته سازی دروغین از جمله این ها است.

 

امام جمعه شهر پاتاوه از قوه قضائیه، نیروهای اطلاعاتی، سپاه پاسداران و انتظامی درخواست کرد، منافقین، سلطنت طلب ها، اراذل و اوباش را شناسائی و به اشد مجازات با آنها قاطعانه و انقلابی برخورد شود.

 

وی در فراز پایانی خطبه سیاسی به دلایل اهمیت و سفر رئیس جمهور اسلامی ایران به نیویورک (مجمع عمومی سازمان ملل)اشاره کرد و افزود: این اجلاس و سخنرانی در این مجمع می تواند بازتاب دهنده نظرات برحق ایران درباره موضوعات مهم جهان کنونی و آینده باشد.

 

حجت الاسلام سیادت ادامه داد: دلیل دیگر این است که در یک باز زمانی کوتاه رئیس جمهور می تواند تعداد زیادی از دیدارهای دوجانبه و چندجانبه با رئیسان جمهور سایر کشورها داشته باشد.

 

امام جمعه پاتاوه خاطرنشان کرد: نیویورک یکی از فرصت های رسانه ای مهم در دنیا محسوب می شود. مصاحبه با رسانه های مختلف و مشهور دنیا و انعکاس نظرات برحق ایران انقلابی از لسان قوی نماینده مردم ایران، آنهم در شرایط جنگ ترکیبی رسانه ای دشمن، یک فرصت مناسب محسوب می شود.

 

وی عصبانیت دشمن و تحرکات احتمالی در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل را با توجه به فوت دختر جوان سقزی، یکی از اهداف آشوب سازی در داخل و خارج کشور، انحراف افکار عمومی از حضور فعال در این اجلاس را از دیگر موارد مهم سفر رئیس جمهوری کشورمان به نیویورک بیان کرد.

کد خبر 1218246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha