تجهیز مدارس لرستان به بیش از هزارو ۶۵۰ قلم انواع وسایل کمک آموزشی

عزتی گفت: بیش از ۱۶۵۰ قلم انواع وسایل کمک آموزشی و مورد نیاز مدارس و هنرستان‌ها توزیع شده است.

 «رضا عزتی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: از خردادماه امسال طرح ملی بازگشایی مدارس شروع و اقدامات لازم برای بازگشایی مدارس در دستورکار قرار گرفت.

 

وی با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش برای بازگشایی هر چه بهتر مدارس، اظهار داشت: خوشبختانه امسال همه دانش آموزان استان در همه مناطق قبل از شروع سال تحصیلی کتب درسی خود را دریافت کرده اند و کلاس بندی ها و سایر اقدامات برای حضور پرشور و نشاط دانش آموزان فراهم شده است.


سرپرست آموزش و پرورش استان لرستان به تجهیز مدارس و هنرستان‌ها هم اشاره کرد و بیان کرد: با همکاری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در دو مرحله  بیش از ۱۶۵۰ قلم انواع وسایل کمک آموزشی و مورد نیاز مدارس و هنرستان‌ها توزیع شده است.


مسئول دستگاه تعلیم و تربیت استان  به جذب، ساماندهی و بکارگیری نیروهای استخدامی مصوب مجلس شورای اسلامی هم اشاره کرد و گفت: برای جذب تمام این نیروهای تعیین تکلیف در داخل استان نیازمند همراهی و همکاری سایر مسئولان استان می باشیم تا در مناطقی که با کمبود نیرو مواجه هستیم بکارگیری شوند .


عزتی افزود:  در برخی از مناطق استان با تراکم نیرو روبرو هستیم و ما تمام تلاش و برنامه ریزی های لازم را انجام داده ایم تا هیچ کلاس درسی از اول مهر بدون معلم نباشد اما اگر کلاس درسی معلم نداشت این اتفاق ناخوشایند متوجه آموزش و پرورش نیست چون برخی دخالت ها باعث تعلل در توزیع معلمان شد و ما آمادگی داریم در صورت همراهی سایر مسئولان در اسرع وقت این مشکل احتمالی را برطرف کنیم.

 

سرپرست  اداره کل آموزش و پرورش استان افزود: همه 4 هزار 557 مدرسه استان آمادگی کامل برای شروع سال تحصیلی ۳۴۸ هزار ۹۶۵ دانش‌آموز را دارند.

 

عزتی  به برخی کمبود ها و تجهیزات در مدارس بویژه هنرستانها هم اشاره کرد و اذعان داشت: هم اکنون505  مدرسه کانکسی فعال با پنج هزار ۷۴۷ دانش آموز، ۱۱مدرسه کپری و ۶۵ مدرسه سنگی در استان وجود دارد که نیازمند جذب اعتبار و کمک خیرین  هستیم تا این مدارس در استان برچیده شود و مدارس نوساز جایگزین شود .

کد خبر 1218383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha