ضرورت توجه به علایق و استعداد دانش‌آموزان/ تعلیم و تربیت باید در اولویت باشد

همتی‌فر بر ضرورت توجه به علایق و استعداد دانش‌آموزان تاکید کرد و گفت: وقتی دغدغه ما پیشرفت کشور است، راهی جز تعلیم و تربیت نداریم چرا که کوتاهی در امر تعلیم و تربیت در سایر حوزه‌ها نیز اثرگذار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، «مجتبی همتی‌فر» امروز شنبه (۲ مهر) در آیین نواختن زنگ بازگشایی مدارس خوزستان که در دبیرستان پسرانه شاهد شیخ انصاری اهواز برگزار شد، با بیان اینکه مسیر پیشرفت از تعلیم و تربیت می‌گذرد اظهار کرد: وقتی دغدغه ما پیشرفت کشور است، راهی جز تعلیم و تربیت نداریم.

 

رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه کوتاهی در امر تعلیم و تربیت در سایر حوزه‌ها نیز اثرگذار است افزود: امروزه برای جبران عقب‌ماندگی‌ها باید اقتصاد را از بابت اضطرار در اولویت دهیم اما باز هم باید همراه با پیوست فرهنگی باشد.

 

وی با بیان اینکه اگر به دنبال پیشرفت در استان خوزستان هستیم حتما باید تعلیم و تربیت در اولویت باشد اضافه کرد: معلمان حلقه اتصال و پیوند بین پیشرفت و مسیری هستند که دانش‌آموزان برای رسیدن به ایرانی قوی در آن حرکت می‌کنند.

 

همتی‌فر بر ضرورت توجه به علایق و استعداد دانش‌آموزان تاکید کرد و ادامه داد: معلمان باید هم امید را زنده نگه دارند و به گونه‌ای عمل کنند که دانش‌آموزان به صلاح و سلاح مسلح شوند؛ سلاح دانش‌آموزان نیز علم است.

 

رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: یکی از کارهای مهمی که باید در جامعه دانش‌آموزی انجام شود ایجاد امید است که امیدواریم معلمان نسل پرامیدی را پرورش دهند.

 

وی ابراز امیدواری کرد در گام دوم انقلاب اسلامی که در ابتدای آن قرار داریم به افقی که ترسیم شده دست یابیم و یاد آور شد: هر گامی که بر می‌داریم باید هوشمندانه باشد و باید بدانیم که به کدام سمت حرکت کنیم.

 

کد خبر 1218389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha