لزوم  افزایش بینش سیاسی نسل جوان برای حفظ در لغزشگاه ها

آیت الله عبادی گفت: در کنار علم مفید در مدارس، باید طرحی برای افزایش بینش سیاسی نسل جوان داشت که فریب افراد معاند را نخورند و به بازی گرفته نشوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، آیت الله سیدعلیرضا عبادی پیش از ظهر امروز شنبه (۲ مهر) در دیدار با معاون سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش با تسلیت رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) اظهار کرد: اگر فرد بی سواد، باسواد شود و توانایی خواندن و نوشتن داشته باشد ابزار کاری است که به سمت هدف غایی طی می شود همانطور که زبان لفظ تولید می کند و ابزاری است برای اندیشه او که منتقل می شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: نتیجه ای که می خواهیم از افراد تعلیم دیده شده بگیریم این است که این افراد حامل علم مفید باشند، علم مفید نیز باید هدفمند باشد، اگر علم مفید هم کسب شود اما هدفمند نباشد باز هم کارآمد نیست، همانگونه که اگر مرغوب ترین مصالح بنایی باشد اما نقشه مهندسی وجود نداشته باشد به هدف خود در ساختمان سازی نمی رسیم.

 

آیت الله عبادی با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاری به اندازه سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش تاثیرگذار نیست، افزود: همچون اتفاقات اخیری که در کشور رخ می دهد، به این دلیل است که تحت یک سیاست هوشمند در نظام آموزشی کار نشده است، این آسیب هایی که امروز رخ داده است از ندانم کاری های گذشته است اما به لطف خدا هرجایی که خراب کردیم، دست الهی درست کرده است.

 

وی ادامه داد: امروز در کشور شرایطی پیش آمده است که منطقه و صحنه بین الملل را تحت تاثیر قرار داده است، لذا باید قدر این فرصت را دانست و در حفظ امانت الهی تلاش کرد و کم نیاورد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با قدردانی از دولت به دلیل کنترل شیوع کرونا و افتتاح مدارس و دانشگاه ها، گفت: آموزش و پرورش در کنار وظایف تعلم، معلم سیاسی نیز باشد، برای دانش آموزان و فرزندان کشور طرح های سیاسی گذاشته شود تا بصیرت و بینش سیاسی آنها بالا رود و گول افراد معاند را نخورند و بازی گرفته نشوند.

 

به گفته وی؛ در کنار علم مفید در مدارس، طرحی باید داشت تا در انواع لغزشگاه ها پای آنها نلغزد، در این مسیر به راه حلی می توان اعتماد کرد که بنیان علمی داشته باشد.

 

 

 

 

 

کد خبر 1218401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha