از لزوم آسیب‌شناسی اغتشاشات اخیر تا انتقاد از عملکرد سازمان‌ها و وزارت‌خانه‌ متولی جوانان

نشست تحلیلی- رسانه‌ای تحلیل حوادث اخیر با حضور اساتید، دانشجویان و اصحاب رسانه امروز(۲ مهر) در سالن جلسات بسیج دانشجویی استان گیلان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، نشست تحلیلی- رسانه‌ای تحلیل حوادث اخیر امروز (شنبه، ۲ مهر) با حضور اساتید دانشگاه‌ها، دانشجویان، اعضای بسیج دانشجویی و اصحاب رسانه در سالن جلسات بسیج دانشجویی استان گیلان برگزار شد.
 

*در اغتشاشات اخیر عده‌ای درصدد ایجاد بی‌نظمی در کشور و تجزیه ایران بودند

 «عمران علیزاده» در این نشست با بیان اینکه در طول ۴۳ سال اخیر فتنه‌های زیادی در کشورمان به راه افتاده است عنوان کرد: بعد از فرصت‌سازی عظیمی که کشورمان در راهپیمایی اربعین به وجود آورد فتنه و اغتشاشات اخیر دقیقا برای از بین بردن همین فرصت به وقوع پیوست.

 

عضو شورای تحلیل سیاسی بسیج اساتید با تاکید بر اینکه اغتشاشات سال ۷۸ و ۸۸ کاملا سیاسی بود تصریح کرد: بحران هایس که در سالهای ۹۶، ۹۷ و ۹۸ به وقوع پیوست کاملا اقتصادی بود اما اغتشاشات اخیر عده‌ای درصدد ایجاد بی نظمی در کشور و تجزیه ایران هستند که خوشبختانه مهار شد.

 

وی افرادی که در اغتشاشات اخیر حضور داشتند را به سه دسته تقسیم کرد و ضمن تاکید بر مشابهت آن با جریانات اخیر عراق و جریان صدر ابراز داشت: دسته اول در این اغتشاشات همراهی و گروهی دیگر همصدایی دارند و گروه سوم هم در سکوت کامل به سر می‌برند از طرفی دسته چهارمی هم وجود دارند که در راهپیمایی دیروز شرکت کرد و همراه نظام بودند.

 

این عضو شورای تحلیل سیاسی سازمان بسیج اساتید با بیان اینکه مدیریت کلان نظام همواره باید در مورد بهانه انتخابات و یا جنبش زنان فکری بکند اضافه کرد: امروز جا دارد به جامعه نشان دهیم که این افراد از حربه فوت آن خانم استفاده کردند و به عقیده من در پایان این ناآرامی‌ها باید در مورد سه دسته همراه، همصدا و ساکت یک تعیین تکلیفی انجام بگیرد.

 

وی موضع‌گیری مقام معظم رهبری در مورد اغتشاشات اخیر را پیام روشن ایشان به این امر دانست و افزود: این اتفاقات لایه‌های پنهان زیادی دارد که حتما در فرصتی نزدیک مقام معظم رهبری در مورد آن سخن خواهند گفت.

 

*بخش مهمی از جامعه تبدیل به یک جامعه شبه مدرن شده که نگاه فرهنگی لیبرال دارد

«قنبردوست» مدرس دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی نیز در این نشست یادآور شد: عده‌ای معتقدند که روسری برداشتن از سر دیگر مفسده‌ای ندارد و یک عرف است در حالیکه این خطاست زیرا اگر عقب نشینی شود فردا مفسده های بزرگتری نظیر همجنسگرایی عرف می‌شود.

 

قنبر دوست با بیان اینکه نیروی انتظامی تنها وظیفه و رسالت خود را انجام داده و نهادهای ذیربط دیگر باید به وظیفه خود عمل کنند افزود: آتش زدن بانک، مسجد و نیروی پلیس یعنی افرادی خط قرمز های پلیس را رد کرده‌اند در حالیکه نظیر اتفاق یک ماه قبل از سبزه میدان رشت غوغا سالاری‌های زیادی در این زمینه می‌شود.

 

وی تضعیف پلیس را تضعیف مولفه‌های امنیتی نظام دانست و تصریح کرد: یک بخش مهمی از جامعه ما تبدیل به یک جامعه شبه مدرن شده که نگاه فرهنگی لیبرال داشته، ولی زیارت خود را هم می‌رود یا نگاه سیاسی سکولار داشته و شهید را نفی نمی‌کند اما به شدت از داعش می‌ترسد و جبهه مقاومت را درک نمی‌کند.

 

این مدرس دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی ضمن اشاره به بخش‌هایی از بیانیه گام دوم انقلاب، جنگ شناختی را مهمترین جنگی که در جهان امروزی به وقوع می‌پیوندند، دانست و اضافه کرد: این جنبش‌ها خواص را در خود دارند نظیر اپوزیسیون اصلاح طلب خارج نشین و سلبریتی‌ها اما فاقد رهبر هستند.

 

قنبر دوست اذعان کرد: هیزم جنگ شناختی مشکلات اقتصادی، تبعیض و‌ ناعدالتی است و تاکید دارم غائله چند روز گذشته از عوارض عدم دولت سازی اسلامی است زیرا به تعبیر مقام معظم رهبری هرگونه تاخیر در انجام این کار به ایجاد بحران‌های مختلف در جامعه می انجامد.

 

*برخی سلبریتی فعال در اغتشاشات بدون شک وابسته به سرویس‌های خارجی هستند

«روح الله پور اسماعیلی» هم در این نشست اغتشاشات اخیر را اتفاقی که از دل یک پروژه اجرا شد، خواند و اظهار داشت: استراتژی مرگ با هزار ضربه چاقو برنامه‌ای است که رژیم صهیونسیتی برای ایران طرح ریزی کرده و این پروژه با مرگ مهسا امینی و پایان آشوب‌های اخیر تمام نخواهد شد.

 

این فعال سیاسی اولین ابزار این نقشه برای تغییر در منطقه را زنان و دومین را اصلاح طلبان ذکر کرد و بیان داشت: سلبریتی هایی که در این اغتشاشات دامن زدند بدون شک وابسته به سرویس‌های خارجی هستند.

 

وی ادامه داد: باید دید آیا اصلاح طلبان ولایت فقیه را قبول دارند باید تکلیفمان را با آنان بعد از پایان اغتشاشات مشخص کنیم. این چهره‌ها به محض اینکه جامعه به سمت آشوب رفت نقاب‌های خود را کنار می‌زنند که نمونه بسیار زیاد آن را در همین استان گیلان و منطقه آزاد انزلی شاهد هستیم.

 

پور اسماعیلی سفر رئیس جمهور به نیویورک و نشان دادن عکس حاج قاسم سلیمانی در نشست عمومی را اتفاقی تاریخی دانست و افزود: عضویت ایران در سازمان شانگهای و فعال شدن کریدور شمال جنوب فرصتی عظیم برای ایران اسلامی پدید می‌آورد به همین علت دشمن و آمریکایی‌ها درصدد برآمدند تا آن را تحت الشعاع قرار دهند.

 

وی خواستار برگزاری چندین جلسه جهت احصا و بررسی ریشه اغتشاشات شد و افزود: اینکه برخی ساختارها دیگر جوابگوی مطالبات اخیر جامعه نیست چیزی است که هم جریان انقلاب و هم لیبرال‌ها به آن معتقدند منتها فرق اینجاست که نگاه این دو گروه کاملا با هم در تضاد است.

 

*لزوم آسیب‌شناسی آشوب‌های اخیر

«نعیمی» از اساتید دانشگاه هم در این نشست تحلیلی- رسانه‌ای ابراز داشت: از آنجا که باید در سیاست اصل واقع بینی را مد نظر قرار دهیم باید توجه کنیم که قشری از جامعه آن تناسب فرهنگی و سبک زندگی را با قشر متدین جامعه را ندارد.

 

وی اینکه مردم عادی توسط اغتشاش گران در معرض آسیب قرار گرفتند و رسانه‌ای تلاش نیروی انتظامی برای برخورد با این مخلان امنیت را بازتاب نداد را متذکر شد و اضافه کرد: اگر آشوب‌های سال‌های ۹۶ تاکنون را مورد بررسی قرار دهیم متوجه می‌شویم ریشه بسیاری از این حوادث مشکلات اقتصادی و معیشتی است و ما باید فکری برای آن داشته باشیم.

 

نعیمی با بیان اینکه در کشور متاسفانه شاهد یک چرخه گرانی هستیم عنوان کرد: معتقدم مردم عادی که به خشم می‌رسند و فریب دشمن و جریان‌های توطئه را می‌خورند باید ریشه خشم آنان را بررسی کنیم.

 

وی ادامه داد: چند روز پیش که حجم دستگیری زیادی در لنگرود داشتیم دختری توسط نیروی انتظامی دستگیر شده بود و مادرش برای آزادی وی مراجعه کرده بود که بسیار هم عصبانی بود وقتی با سند و دلیل و مدارکی که داخل گوشی آن دختر بود اثبات کردیم که وی عضو یکی از گروههای تروریستی است مادرش اظهار بی اطلاعی کرد و اصلا باورش نمیشد که دخترش دور از چشم آنان چنین کارهایی انجام میدهد.

 

*راه‌اندازی کاروان تبیینی رسانه‌ای در تمام دانشگاههای استان گیلان

«حسین بهمنش» جانشین بسیج اساتید استان گیلان هم در این نشست تحلیلی-رسانه‌ای اذعان کرد: قرار است این کاروان تبیینی رسانه‌ای را در تمام دانشگاههای استان گیلان برگزار کنیم که از رسانه‌ها انتظار داریم نسبت به پوشش اخبار آن اقدام کنند.

 

*انتقاد از عملکرد سازمان و وزارت خانه‌های متولی جوانان و نوجوانان

«روح الله منعم» نیز در این نشست تبیینی با بیان اینکه رهبری ۲۰ سال است که در حوزه مبارزه با فقر و فساد صحبت می‌کنند و نامگذاری سال‌ها نیز مربوط به مسائل اقتصادی است ابراز داشت: انقلاب اسلامی باید به عنوان ابر قدرت در ویترین جهانی حضور داشته باشد.

 

این استاد علوم سیاسی بخش زیادی از معترضان این روزها را نوجوانان خواند و اذعان کرد: در حال حاضر معلمان ما در آموزش و پرورش درگیر مسائل اقتصادی و طرح رتبه بندی و امثال آن هستند و این موضوع به تربیت و پرورش نسل جوان آسیب وارد کرده است.

 

‏منعم از عملکرد سازمان و وزارت خانه‌های متولی جوانان و نوجوانان انتقاد کرد و یادآور شد: طبق آمار، بخش اعظم نخبگانی که از کشور مهاجرت کرده‌اند در کلاس‌های زبان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آموزش دیده‌اند و این رهاسازی قشر جوان نیازمند بازنگری جدی است.

 

 وی اینکه در حوزه انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی به نسل دهه ۸۰ کوتاهی شده است را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: هر چقدر جمهوری اسلامی در عرصه بین الملل قدرتمندتر می‌شود در عرصه داخل با مشکلات جدید مواجه می‌شود و این نشان می‌دهد دشمن برای ما برنامه دارد.

 

 ‏این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه در خلال تمام سال‌های اخیر نظام یک جریان فکری به نام ولایت برای مقابله با انحرافات داشته است گفت: امروز در خیابان‌ها هم شاهد نوعی دیکتاتوری هستیم زیرا آشوبگران هر مخالف خود را نابود کرده و به او آسیب می‌زنند.

 

همچنین یکی از اساتید دانشگاه گیلان و عضو بسیج اساتید استان هم در این نشست خواستار ریشه یابی اغتشاشات اخیر شد و تصریح کرد: نباید واقعیات را پشت گوش بیندازیم زیرا ۲۷ ارگان در حوزه حجاب تکلیف دارند و بدون حضور آنان اتفاقی در این زمینه ایجاد نمی‌شود.

 

چند تن از دانشجویان بسیجی هم در این نشست ضمن تاکید بر افزایش بصیرت، معتقد بودند در اغتشاشات اخیر شاهد دو گانگی بودیم و خواستار شکل گیری گفت‌وگوی متقابل نیروهای انقلابی و سایر قشرهای جامعه شدند

 
کد خبر 1218434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha