دشمن با استفاده از خطاهای شناختی به دنبال تطهیر چهره منحوس پهلوی است

جوانی گفت: دشمن با جنگ شناختی و با استفاده از خطاهای شناختی به دنبال تطهیر چهره منحوس پهلوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «محمد جوانی» در نشست دفاع همچنان باقیست با موضوع جنگ رسانه و شناختی که امروز (شنبه ۲ مهر) در سالن اجتماعات نمایشگاه بین المللی قزوین برگزار شد، با اشاره به جنگ شناختی دشمن بیان کرد: خطاهای شناختی روی قوه شناختی ما سوار است و پردازش اشتباه می کند و دشمن روی اینها سوار شده و ذهنیت ها را تغییر می دهد و یکی از این خطاهای شناختی اثر فروپاشی انگاری یا نوستالژی است.

 

مدیر گروه جنگ نرم دانشگاه امام حسین (ع) ادامه داد: برخی چرا چهره پهلوی را تطهیر می کنند، این امر به دلیل اثر نوستالژی است، کمتر از ۱۰ درصد جامعه ما بالای ۶۰ سال داشته که زمان شاه را درک کرده اند و ۹۰ درصد جامعه هیچ درکی نسبت به زمان پهلوی ندارند و نمی توانند درست روایت کنند.

 

وی عنوان کرد: این ۱۰ درصد هم اسیر نوستالژی شده اند، ما انسان ها وقتی به دوران پیری رسیده احساس می کنیم دنیا به سمت زوال و پیری می رود در حالی که دنیا دارد روز به روز بهتر می شود بنابراین احساس می کند زمان شاه خوب بوده زیرا دوران نوجوانی و اوج جوانی وی مربوط به آن دوران بوده است.

 

جوانی اعلام کرد: برخی از این افراد می گویند زمان شاه گرانی و تورم نبوده بعد فیلم رضا شاه موجود است که از گرانی و افزایش بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصدی قیمت های اقلام مختلف می گوید و در این بین ما نتوانستیم این تورم ها را درست روایت کنیم.

 

وی توضیح داد: جنگ شناختی جنگی برای تصرف قوه شناختی است و این قوه از ۲ ساحت مغز و ذهن تشکیل شده است تلاش غربی ها برای بحث های علوم شناختی متمرکز شده است قوه شناختی قوه فرماندهی بدن ماست و اگر قوه شناختی انسان ها را در اختیار بگیرند ما همانطور رفتار و گفتاری داریم که مطابق اهداف آنها باشد.

 

مدیر گروه جنگ نرم دانشگاه امام حسین (ع) با اشاره به نقش رسانه ها تصریح کرد: رسانه ها از طریق تریبون دادن به افراد همسو، مخالفان را در اقلیت نشان داده و خاصیت رسانه انعکاس بیشتر است.

 

وی با اشاره به استفاده دشمن از فضای مجازی گفت: سلبریتی که در فضای مجازی موضع گیری علیه کشور می کند، لشکر سایبری آلبانی به صورت هماهنگ که هر کدام ۱۰۰ اکانت دارند، به صفحه این فرد رفته و وی را تشویق می کنند و اگر این سلبریتی موضع انقلابی بگیرد این افراد در صفحه این فرد شروع به اهانت به وی می کنند بعد این هنرپیشه فکر می کند جامعه ضد انقلاب است.

 

جوانی با اشاره به استفاده دشمن از شبکه های اجتماعی یادآور شد: اگر اینستاگرام مهم نیست چرا در آمریکا بیانه می دهند، ماشین جنگی دشمن آنجاست ما با فیلتر موافق نیستیم ولی وقتی دشمن دارد با سرعت در جاده های مجازی می آید مسدود سازی نشود بی عقلی است.

 

کد خبر 1218438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha