حدود یک‌هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز با نیازهای ویژه در مدارس استثنایی کردستان تحصیل می کنند

محمدی در آستانه سال تحصیلی جدید زنگ مهر و مقاومت، نماز و ایثار به صورت نمادین در مدرسه با نیازهای ویژه توکل سنندج نواخته شد گفت: حدود یک‌هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز با نیازهای ویژه در مدارس استثنایی کردستان تحصیل می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کردستان، «طالب محمدی» صبح شنبه(2 مهرماه) در این مراسم که با حضور مسئولین، معلمان، دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان برگزار شد، با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری حدود یک‌هزار و 500 دانش‌آموز با نیازهای ویژه در مدارس استثنایی استان به تحصیل می‌پردازند.

 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان با بیان اینکه تعلیم و تربیت نهادی ریشه‌دار است، آموزش و پرورش را مصداق اصلی اعمال تعلیم و تربیت عنوان کرد.

 

محمدی آموزش و پرورش را نهادی مهم، بزرگ و حساس دانست و افزود: اگر برنامه‌های آموزشی و یادگیری با روشن‌بینی اجرا شود و هدف‌ها به صورت قابل فهم و عملی طرح شود می‌توان بازده مدارس با نیازهای ویژه را تا حد قابل توجهی بهبود بخشید.

 

وی ضمن توصیه مطالعه و مهارت آموزی به دانش‌آموزان، آنان را سرمایه‌های اجتماعی آینده خواند و گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود تلاش داریم گام‌های موثری در جهت پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت وخدمت به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه برداریم.

 

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان اذعان کرد: تمهیدات مناسب برای ساماندهی معلمان، ثبت نام، تجهیرات و کتب درسی دانش‌آموزان انجام گرفته تا سالتحصیلی جدید را با برنامه‌ریزی آغاز کنیم.

 

وی با بیان اینکه هدف تمامی نظام‌های آموزش و پرورش آماده کردن دانش‌آموز برای تبدیل شدن به شهروندی آگاه و کارآمد است، گفت: ضعف مهارت‌های زندگی در دانش‌آموزان با نیازهای ویژه می‌تواند منشا بسیاری از ناهنجاری‌های رفتاری در آنان باشد.

 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با تاکید بر این نکته که دانش‌آموزان با نیازهای ویژه باید نحوه زندگی را در جامعه و در تعامل با همسالان خود بیاموزند، خاطر نشان کرد: باید فرصت‌های را مهیا کرد تا آنان علاوه بر کسب توانایی‌های تحصیلی، مهارت‌های لازم را برای زندگی در جامعه کسب کنند.

 

محمدی اصل مهم در آموزش و پرورش استثنایی را شناسایی استعداد، توانایی و ارتقای ظرفیت‌ها دانست و گفت: آموزش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه به دقت نظر، تعهد، روابط انسانی و سعه صدر خاصی نیاز دارد.

 

 

 

 

کد خبر 1218520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha