آموزش بیش از ۳۲۰ هزار دانش‌آموز کردستان در سال تحصیلی جدید آغاز شد

ناظمی جلال گفت: با بازگشایی مدارس استان کردستان از مهر ماه ۴۰۱، آموزش رسمی بیش از ۳۲۰ هزار دانش‌آموز کردستانی از امروز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، «هاشم ناظمی جلال» صبح شنبه دوم مهرماه در آیین بازگشایی مدارس استان که در دبیرستان نمونه دولتی امام محمد غزالی ناحیه دو سنندج برگزار شد؛ با تبریک ایام بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس، گفت: آسایش و آرامش امروز ما مرهون خون شهدا و جان فشانی جانبازان و ایثارگران و صبر و پایداری خانواده معظم شهداست.

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گزارشی از اهم فعالیت‌های پروژه مهر آموزش و پرورش استان در سال 1401 را ارائه کرد و گفت: بازگشایی مدارس تحت عنوان پروژه مهر نیاز به تمهید مقدمات داشت که ما این کار از اول تیرماه در قالب هشت کارگروه آغاز کردیم.

 

 

وی از تشکیل دو جلسه شورای آموزش و پرورش استان به ریاست استاندار با محوریت پروژه مهر و مسائل آموزش و پرورش خبر داد و اظهارداشت: سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان تعداد 32 هزار دانش‌آموز را انجام شده است.

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان انجام ثبت نام دانش‌آموزان، هدایت تحصیلی، ثبت سفارش و توزیع کتاب‌های درسی، کلاس بندی، ساماندهی نیروی انسانی، تغییر دوره تحصیلی، نقل و انتقال برون و درون استانی فرهنگیان، صدور ابلاغ، ساماندهی فضاهای آموزشی و غیره را از مهم اقدامات آموزش و پرورش کردستان برای بازگشایی مدارس در ایام تابستان برشمرد.

 

 

ناظمی‌جلال با بیان اینکه آموزش و پرورش کردستان در اکثر شاخص‌های ارزیابی شده در پروژه مهر جزو سه استان برتر کشور است؛ اظهارداشت: تیم ناظرین پروژه مهر استان از 500 آموزشگاه سطح استان در طول ایام تابستان بازدید به عمل آوردند و همچنین تیم نظارتی وزارت آموزش و پرورش در هفته گذشته از 12 شهرستان و 40 مدرسه بازدید کردند که در مجموع عملکرد آموزش و پرورش استان در بحث بازگشایی مدارس را مطلوب و رضایت بخش اعلام کردند.

 

 

ناظمی جلال به اهم فعالیت‌های عمرانی و تجهیزات در راستای بازگشایی مدارس نیز اشاره کرد و گفت: در طرح استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی، احداث سیستم، تعمیرات و گاز کشی، تعداد 660 کلاس به تعداد 177 مدرسه با مبلغ 22 میلیارد و 700 میلیون تومان استانداردسازی شده است.

 

 

وی آسفالت محوطه مناطق آموزشی از محل قیر رایگان را یکی دیگر از اقدامات آموزش و پرورش برشمرد و گفت: حدود 45 هزار و 620 مترمربع با اعتبار بالغ بر 20 میلیارد تومان آسفالت شده است.

 

 

ناظمی جلال احداث 81 پروژه سرویس بهداشتی مناطق آموزشی و 246 چشمه سرویس بهداشتی به مبلغ 22 میلیارد و 900 میلیون تومان، افتتاح و بهره‌برداری 44 پروژه آموزشی در قالب 187 کلاس درس در فضای به متراژ 15 هزار و 167 مترمربع برای اول سال تحصیلی را از دیگر اقدامات مهم آموزش و پرورش استان عنوان کرد.

 

 

وی از اختصاص 58 میلیارد و 900 میلیون تومان اعتبار برای خرید تجهیزات هنرستان ها، تجهیزات کلاسی، اداری، آموزشی و خرید تجهیزات آزمایشگاهی برای مدارس استان خبرداد و خاطرنشان کرد: 5 میلیارد تومان سرانه دانش‌آموزی به مدارس اختصاص و در بین مدارس استان توزیع شده است.

 

 

ناظمی جلال اجرای برنامه زیبا و بانشاط جشن غنچه ها با حضور 25 هزار نوآموز دوره پیش دبستان در روز چهارشنبه 30 شهریورماه، جشن شکوفه‌ها با حضور 31 هزار دانش آموز پایه اول در روز پنجشنبه 31 شهریورماه و جشن بازگشایی مدارس در روز دوم مهر در تمامی مدارس استان را از برنامه‌های مهم آموزش و پرورش استان در این ایام عنوان کرد.

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از آغاز سال تحصیلی جدید با شرکت بیش از 320 هزار دانش آموز در تمامی مدارس سطح استان در دوره های مختلف تحصیلی همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: این تعداد دانش‌آموز در 12 هزار و 500 کلاس درس فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

 

 

ناظمی جلال در بخش پایانی سخنان خود به بیان اهم چالش‌ها و مشکلات آموزش و پرورش استان نیز اشاره کرد و کمبود نیروی انسانی در دو بخش آموزشی و خدماتی، کمبود فضای آموزشی در حاشیه شهرها بویژه در شهرستان سنندج و مریوان، فرسوده بودن برخی از فضاهای آموزشی و کمبود وسایل و تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی را از اهم این چالش ها برشمرد و ابراز امیدواری کرد این مشکلات با همت مسئولین استانی برطرف شود.

کد خبر 1218533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha