چشم انداز ۵میلیارد دلاری  استان مازندران برای توسعه صادرات به چین و روسیه

حسینی پور با بیان اینکه توسعه صادرات از استان مازندران به روسیه و چین به ارزش ۵میلیارد دلاری در افق ۵سال آینده در دستور کار قرار دارد، گفت: ظرفیت های توسعه صادرات در استان مازندران وجود دارد و باید برای موفقیت در این حوزه ظرفیت ها احیا شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سید محمود حسینی پور، امروز(۲مهر) در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان مازندران با بیان اینکه گسترش ارتباط با همسایه های دریای خزر یکی از اصلی ترین مولفه های سیاست صادراتی استان است که در شرف انجام می باشد،‌اظهار کرد: وجود جدی در عرصه دیپلماسی بین المللی به صورت جدی مورد توجه است.

 

استاندار مازندران با بیان اینکه معتقدیم که مازندران شرایط ورود به عرصه صادرات به کشورهای همسایه خزر را دارد، افزود: برای اولین درصدد فراهم شدن صادرات مرکبات استان به چین هستیم.

 

وی با بیان اینکه تفاهم نامه های استان با چین آمده و تا سقف یک میلیارد دلار صادرات استان هدفگذاری شده و این که چه مقدار از این هدفگذاری محقق شود با برنامه ریزی و سازکارهای لازم مشخص خواهد شد، گفت: با جدیت پیگیر شناسایی ظرفیت ها و زیرساخت های تحقق صادرات مرکبات به چین در دستور کار قرار دارد.

 

حسینی پور به رایزنی های انجام شده با وزارت امورخارجه برای تحقق این مهم اشاره کرد و ادامه داد: جهاد کشاورزی استان مازندران باید با جمع صادرکنندگان مرکبات با وزیر جهاد کشاورزی بنشینند تا این دیپلماسی با قوت انجام شود.

 

وی با بیا ناینکه در سطوح عالی در کشور رفت و آمد های بسیار خوبی با کشورهای دیگر برقرار شد  و آنچه که از سهم استان در این مناسبات ملی باید تعریف شود بستگی به عملکرد استان دارد، افزود: هیچ بخشی برای ادامه حرکت در بحث دیپلماسی با کشور چین نباید معطل دیگر دستگاه ها از جمله بخش خصوصی و دولتی باشد.

 

استاندار مازندران با بیان اینکه باید معاونت اموراقتصادی استانداری تمامی ظرفیت ها رابرای تحقق صادرات با چین مهیا و به خط کند، گفت: بندر امیرآباد ظرفیت عظیمی برای توسعه صادرات از استان به کشورهای همسایه می باشد.

 

وی به رفع موانع برای استفاده از ظرفیت صادرات در حوزه هوایی با خریداری دو هواپیمای کارگو(حمل بار) اشاره و بیان کرد: ایر تورهای متعددی برای همکاری با استانداری مازندران جهت توسعه صادرات هوایی اعلام آمادگی کرده اند.

 

حسینی پور با اشاره به ظرفیت سایر بنادر استان برای توسعه صادرات از استان به کشورهای همسایه، افزود: بنادر استان باید خود را برای توسعه صادرات از طریق دریا آماده کنند.

 

وی با بیان اینکه توسعه صادرات از استان مازندران به روسیه و چین به ارزش ۵میلیارد دلاری در افق ۵سال آینده در دستور کار قرار دارد، گفت: ظرفیت های توسعه صادرات در استان مازندران وجود دارد و باید برای موفقیت در این حوزه ظرفیت ها احیا شود.

 

حسینی پور با بیان اینکه ایجاد انبارها و مرکز دپوی کالاهای اساسی، استقرار صنایع تبدیلی مورد توجه وزارت صمت، کشاورزی و بنادر استان قرار گیرد، خاطرنشان کرد: برنامه توسعه اقتصادی باید متناسب با سند چشم انداز و طرح آمایش باشد.

 

وی با بیان اینکه مازندران به عنوان مرکز لجستیک شمال کشور در سطح ملی نیازمند آسیب شناسی دقیق در حوزه ریلی است،‌گفت: در حوزه ریل و جاده ها با وزیر راه و ترابری نشست هایی داشتیم و یک قرار داد بسیار مهم در زمینه اصلاح امورجاده ای با قرارگاه سازندگی از طریق تهاتر زمین داشتیم تا به میزان ۵هزار میلیارد تومان راه های استان بهسازی و احداث شوند.

 

 

حسینی پور

کد خبر 1218536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha