در برخورد با غاصبان وقف قاطع و جدی باشید

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان ابنکا انسان باید به فکر خودش هم باشد و از مال و اموال خود برای آخرتش سرمایه گذاری کند. گفت: در برخورد با غاصبان وقف قاطع و جدی باشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله «رسول فلاحتی»(شنبه 2 مهرماه)در دیدار با مدیران اوقاف و امور خیریه گیلان اظهار داشت: در اسلام وقف آنقدر مهم است که دامنه اش تامین بسیاری از نیاز های مردم از جمله تهیه، لباس و ساختمان، مدرسه، آبراهه و نهر و همه امثال اینها را شامل می شد.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان افزود: انسان باید به فکر خودش هم باشد و از مال و اموال خود برای آخرتش سرمایه گذاری کند.

 

وی خاطرنشان کرد: یک مسلمان در درجه اول باید آنچه دین فرموده عمل کند، خمس مال خود را بدهد و از مالش انفاق کند.

 

 فلاحتی اعلام کرد: در اسلام خیلی به وقف سفارش شده و جایگاه وقف آنقدر مهم است که از آن به صدقه جاری تعبیر شده است.

 

 وی اذعان کرد: صدقه از صدق و صفا است یعنی صدق و لطفی که جریان دارد، نام ها می رود اما آثار نامها با وقف می ماند.

 

امام جمعه رشت خطاب به مدیران اوقاف گیلان گفت: برای احقاق حقوق موقوفاتی که در دست غاصبان برخورد قاطع و جدی داشته باشید و آنها از دست متصرفات و غاصبان خارج کنید.

 

وی یادآور شد: تا چند سال دیگر شاید هیچ یک از ما نباشیم، باید موقوفات حفظ شود تا نسل های آینده بفهمند که ما در فکر آیندگان بودیم.

 

فلاحتی گفت: در عین جدی بود در استرداد موقوفات و ارجاع به اهلش از جایی که شبهه دارد پرهیز کنید.

 

وی افزود: بر ساماندهی قبور در مساجد روستایی نظارت داشته باشید و هیئت امنای مساجد بر تسطیح مقابر بپردازند. تا ضمن جلوگیری از چشم و همچشمی در ساخت قبور، عزاداری در مساجد و مراسم با کمبود فضای بیرونی مواجه نباشند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان اظهار کرد: هیئت امنای مساجد و بقاع متبرکه توجه داشته باشند روی قبور خانم ها، عکس زده نشود، این کار خوبی نیست که باید رسم نشود.

کد خبر 1218538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha