بیش از ۹۰۰ دانش آموز استان اصفهان راهی مدرسه شدند

بیش از ۹۰۰ دانش آموز در سراسر استان اصفهان همزمان با آغاز سال تحصیلی راهی پنج هزار مدرسه شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان،

سال تحصیلی جدید در دوم مهرماه و نخستین روز هفته آغاز و دانش آموزان و‌ کادر آموزشی راهی مدارس شدند و حال و هوای بازگشایی مدرسه و در شرایط امن کرونایی در شهر و روستاها ایجاد و در کنار آموزش و پرورش دستگاه های اداری و خدماتی همراه مردم در این مناسبت مهم شدند.

 

بازار فروش لوازم التحریر و کیف و کفش نیز به همین مناسبت از یک هفته پیش تاکنون رونق یافته بود که این روزها هم ادامه دارد. همزمانی آغاز سال تحصیلی با ایام ماه صفر مقدمه خوبی شد تا با توسل به ائمه اطهار و در سایه امن قرآن کریم، دانش آموزان کار تحصیل را شروع کنند.

 

دانشجویان هم به صورت ‌مجازی و حضوری مسیر تحصیل را ادامه می دهند خلاصه این روزها که همه آیندگان جامعه در حال تکاپو برای علم آموزی هستند. پروژه مهر در استان اصفهان با راهی شدن بیش از ۹۰۰ هزار دانش آموز به سمت پنج هزار مدرسه گشایش یافت و زنگ مهر و مقاومت در مدارس این استان همزمان با سراسر کشور نواخته شد و قطعا مهر در پرتو امنیت و آرامش رشد خواهد یافت.

 

سال تحصیلی بدون تعطیلی کرونایی

 

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان‌ اصفهان به شرایط سخت دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: فعالیت غیر حضوری مدارس کار را برای دانش آموزان، معلمان و خانواده ها کمی سخت کردخ بود و تعطیلی های پی در پی بر میزان یادگیری اثر می گذاشت.

«محمدرضا ابراهیمی« افزود: یکی از دغدعه های جدی آموزش و پرورش ارائه خدمات حضوری بوده که امسال سال تحصیلی بدون تعطیلی کرونایی سپری می شود.

وی با بیان اینکه کلیه مدارس میزبان دانش آموزان هستند، تصریح کرد: مشکل کمبود معلم با جذب و استخدام افراد و بکار گیری نیروهای بازنشسته و توانمند رفع شده تا کلاسی بدون ‌معلم نماند.

 

ابراهیمی به تصمیمات آموزش و پرورش در این سال تحصیلی اشاره کرد و گفت: عدم اجبار استفاده از لباس فرم برای دانش آموزان از جمله این تصمیمات جدید است که در سراسر استان اجرایی شد.

 

افزایش350 کلاس درس در سال تحصیلی جدید

 

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان با اشاره به کمبود محیط آموزشی در برخی از نقاط، گفت: همزمان با سال تحصیلی جدید نزدیک به 350کلاس درس به بهره برداری رسید.

 

«مجید نسیمی« با اشاره به تاثیر فرونشست بر مدارس افزود: به دلیل فرسودگی و یا آثار فرونشست تعدادی از مدارس شهر اصفهان تعطیل و دانش آموزان این مراکز در دیگر آموزشگاه ها مشغول به تحصیل خواهند شد.

 

وی وجود مدارس دو نوبته را حاکی از کمبود فضای آموزشی بیان کرد و اذعان داشت: با همکاری خیرین نهضت مدرسه سازی ایجاد شده تا کمبود کلاس درس جبران شود.

 

نسیمی با بیان اینکه خیرین در احداث مدارس تا 70 درصد مشارکت دارند، خاطرنشان کرد: اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس طرح های خیرساز سراسر استان اصفهان را تکمیل می کند.

 

توجه به نیازهای فرهنگی دانش آموزان

 

استاندار اصفهان به مناسبت بازگشایی بر جایگاه علم آموزشی تاکید و گفت: توسعه کشور به علم آموزی و دانش افزایی نیاز دارد.

 

به گفته سید «رضا مرتضوی« باید نیازهای فرهنگی و تربیتی دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد و آموزه های دینی و اعتقادی در بین نسل جدید با روش های نوین و خلاقانه آموزش داده شود.

 

وی ادامه داد: الگو پردازی و‌جهت دهی به دانش آموزان برای پیشرفت و تعالی لازم بوده و نیازهای فرهنگی تامین شود.

 

 

 

کد خبر 1218544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha