زندگی امام حسن(ع) روایت تبیینی از اخلاق پیامبر اسلام است

حجت الاسلام شکری با اشاره به اینکه قرآن کریم سیره نبوی را بهترین الگوی اخلاقی معرفی می کند گفت: امام حسن(ع) تبیین گر اخلاق پیامبر اسلام است..

« حجت الاسلام کاظم شکری» با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و حضرت محمد مصطفی(ص) به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: قرآن کریم سیره نبوی را بهترین الگوی اخلاقی معرفی می کند.

 

مدیر ستاد فهما استان البرز افزود: امام حسن(ع) تبیین گر اخلاق پیامبر اسلام هستند؛ روایت است که امیرالمومنین(ع) پس از رحلت نبی اکرم(ص) هر زمان مشتاق دیدار رسول خدا می شدند به چهره امام حسن(ع) نگاه می کردند. 

 

وی با اشاره به اینکه مهمترین خصوصیت برجسته امام حسن(ع) حسن خلق و اخلاق کریمانه آن وجود مبارک بود بیان کرد: سیره اجتماعی امام حسن مجتبی(ع) مبتنی بر سیره رسول خدا بود، آنچنان که پیاده روی اربعین حسینی برگرفته از سیره امام حسن(ع) و مادرشان حضرت زهرا(س) است که بارها پیاده از مدینه به حج می رفتند. 

 

وی توضیح داد: سیره اجتماعی امام حسن(ع) تعامل با کارگزاران و نخبگان علمی و سیاسی بود، آن حضرت به لحاظ اجتماعی به نوعی زندگی می کردند که همسایگان و شهروندان برای ملاقات با ایشان دچار محدودیت نمی شدند و با استقبال و روی گرم ایشان مواجه بودند.

 

حجت الاسلام شکری تصریح کرد: روایت زندگی امام حسن (ع) با توجه به منش و سیره آن حضرت به واقع تبیین گر خصوصیات خلقی و رفتار نبی خدا است. 

 

به گفته وی، سخاوت و بخشندگی امام حسن(ع) از جمله خصوصیات برجسته آن حضرت است که هرگز محتاجان و نیازمندان را دست خالی از در خانه خود رد نمی کرد. 

 

مدیر ستاد فهما استان البرز خاطرنشان کرد: ضروری است که سیره امام حسن(ع) و دیگر ائمه اطهار در صخوص جایگاه امر به معروف و نهی از منکر مورد توجه قرار گیرد. 

 

‏ ‏

کد خبر 1218558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha