کمک پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی مردم گیلان در جشن شور عاطفه‌ها

اهرابی با بیان اینکه ۲۰۰ نفر از فرزندان ایتام و محسنین در گیلان فاقد حامی هستند گفت: امسال تاکنون مردم گیلان پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی به جشن شور عاطفه‌ها کمک کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «عباس اهرابی» شامگاه شنبه ( 2 مهر) در برنامه گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: جشن ملی شور عاطفه‌ها امسال در سه مرحله یعنی پنجشنبه ( ۷ مهر)، جمعه( ۸ مهر) در مصلی‌ها وشنبه( ۱۰ مهر) در مدارس برگزار می‌شود.

 

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با بیان اینکه ۲۳۵ مرکز نیکوکاری استان برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در جشن ملی عاطفه‌ها مأمور شده‌اند تصریح کرد: مردم نیک اندیش می‌توانند از طریق شماره گیری کد دستوری#۰۱۳*۸۸۷۷* هدایای خود را به صورت غیرحضوری تقدیم کنند.

 

اهرابی تعداد دانش‌آموزان گیلانی تحت پوشش نهاد کمیته امداد را ۱۸ هزار نفر و تعداد دانشجویان را هزار و ۶۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: سال گذشته در جشن شور عاطفه‌ها ۱۰ میلیارد تومان در استان گیلان جمع‌آوری شد همچنین امسال نیز تاکنون شاهد کمک پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی مردم گیلان در این جشن هستیم.

 

وی از فعالیت ۲۴۹ مرکز نیکوکاری در سراسر استان گیلان خبر داد و اذعان کرد: کمیته امداد استان گیلان سال گذشته حدود ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به افراد تحت پوشش خود پرداخت کرد.

 

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان عدد تسهیلات اشتغال در نظر گرفته شده برای گیلان در سال ۱۴۰۱ را هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: مقرر شد علاوه بر خانوارهای تحت پوشش هر خانواری که جزو پنج دهک است هم از این تسهیلات خوداشتغالی برخوردار شود.

 

اهرابی با بیان اینکه سال گذشته سه هزار و ۵۰۰ خانواده در استان گیلان خودکفا و از چرخه حمایت کمیته امداد خارج شدند اضافه کرد: برای خیران هم بسته‌های تشویقی نظیر حمایت بیمه‌ای قائل شدیم و می‌توانند در بخش کارفرمایی ورود کرده و برای افراد تحت پوشش کمیته امداد شغل ایجاد کنند.

 

وی ساخت سرپناه برای مددجویان را از دیگر برنامه‌های کمیته امداد دانست و یادآور شد: سال گذشته هزار و ۳۰ مسکن ساخته و تحویل مددجویان گیلانی شد همچنین در هفته دولت امسال ۲۶۰ خانه را تحویل صاحبانشان دادیم.

 

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان ساخت ۷۵۰ مسکن مددجویی با همکاری سپاه قدس گیلان را از دیگر برنامه‌های این نهاد ذکر کرد و بیان داشت: ۱۱ هزار و ۶۶ نفر فرزند ایتام و محسنین در گیلان داریم که با کمک خیران و حامیان به هر نفر به صورت میانگین ۷۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

 

اهرابی با تاکید بر اینکه ۲۰۰ نفر از فرزندان ایتام و محسنین فاقد حامی اخیرا در گیلان شناسایی شده‌اند خاطرنشان کرد: از مردم نیکوکار استان گیلان تقاضا دارم برای تحت پوشش قرار دادن این فرزندان هم مساعدت لازم را با نهاد کمیته امداد داشته باشند.

کد خبر 1218591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha