قم در سوگ  پیامبر رحمت و  فرزند کریمش سراسر ماتم و عزاست

همزمان با سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص)و شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) شهر مقدس قم غرق در ماتم و عزاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان قم، شهر قم امروز همزمان با سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) شاهد عزاداران عاشقی است که خود را به جوار حرم حضرت فاطمه معصومه (س) رسانده تا این مصیبت عظمی را به ایشان تسلیت بگویند .

 

مساجد، حسینیه ها، تکایا، دفاتر حضرات آیات عظام مراجع تقلید و صحن های حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) ، میدان آستانه، خیابان های منتهی به حرم مطهرنیز شاهد مردم عزادار است.

 

سخنرانان ومداحان با خطابه ومدیحه سرایی گوشه ای از زندگی آن بزرگواران را برای سوگواران بیان می کنند.

 

مسلمانان غیرایرانی مقیم قم نیز با برگزاری آیین های سوگواری به شیوه سنتی عشق و علاقه خود را به آن ایشان نشان دادند.

 

هم اکنون حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) پذیرای جمعی از زائران و شهروندان عزادار قم است که جهت عزاداری وعرض تسلیت به حضرت معصومه (س) وارد صحن های حرم مطهر می‌شوند.

 

همچنین بیرقهای سیاه عزا، بر گنبد نورانی حرم حضرت معصومه (س) خیابانها و میادین افراشته شده و عاشقان امامت و ولایت بر مظلومیت آن حضرات اشک ماتم می ریزند.

 

مسجد مقدس جمکران نیز شاهد زائرانی است که از سراسر کشور به این مکان مقدس آمده اند تا این مصیبت را به امام عصر تسلیت بگویند.

.................

حضرت محمد بن عبدالله (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم)، از نسل حضرت ابراهیم (علیه‌السّلام)، آخرین پیامبر الهی، در ۱۷ ربیع الاول عام الفیل در شهر مکه به دنیا آمد و در سنین کودکی والدین خود را از دست داد و تحت کفالت پدر بزرگ و عموی خویش قرار گرفت و در جوانی به محمد امین شهرت یافت.

 

نبی مکرم اسلام در سن ۴۰ سالگی به پیامبری برگزیده شدند و بعد از ۲۳ سال تلاش در راه اعتلای کلمه توحید و تبلیغ اسلام، پس از انتصاب علی بن ابی‌طالب (علیه‌السّلام) به جانشینی خویش، در سن ۶۳ سالگی به دیار باقی شتافتند.

................

حضرت امام حسن بن علی المجتبی (علیه السلام) دومین امام شیعیان جهان و سبط اکبر رسول مکرم اسلام حضرت خاتم الانبیاء (ص) است. پدر بزرگوارشان حضرت امیرالمؤمنین و امام المتقین علی ابن ابی طالب (ع) و مادر ارجمندشان حضرت فاطمه زهرا (س) دختر پیامبر خدا (ص) و مهتر زنان دو عالم می‌باشد.

 

آن حضرت (ع) در سن ۲۷ سالگی و پس از حادثه دهشتناک ضربت خوردن پدر بزرگوار خود امام علی (ع) در مسجد کوفه و شهادت ایشان در ۲۱ رمضان سال ۴۰ هجری قمری، به امر خدا و طبق وصیت آن حضرت (ع) به مقام امامت رسید.

 

مدت امامت آن حضرت (ع) ۱۰ سال به طول انجامید و نزدیک به ۶ ماه هم به اداره امور مسلمین پرداخت. در این مدت معاویه که دشمن سرسخت امام علی (ع) و خاندان آن امام همام (ع) بود.آن امام همام (ع) سرانجام در سن ۴۷ سالگی، به اغواء و تحریک معاویه و به دست همسر خود (جعده)، بواسطه آب زهرآلودی مسموم شد و به شهادت رسید.

کد خبر 1218596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha