حرکت دسته عزاداری امت رسول الله/مراسم عزاداری شب های آخرماه صفر در حسینیه اعظم زنجان برگزار می شود

مراسم عزاداری شب های آخر ماه صفر مقارن با سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) از ۲ مهرماه به مدت ۲ شب در حسینیه اعظم زنجان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، خاتم الانبیاء حضرت محمد بن عبدالله پس از ۱۰ سال تبلیغ و تبیین احکام نورانی اسلام و تشکیل نخستین حکومت اسلامی در سن 63 سالگی در روز دوشنبه 28 صفر سال یازدهم هجری به ندای حق لبیک گفت و چشم از جهان فانی فرو بست.

 

ایشان در ۴۰ سالگی از طرف خداوند متعال به پیامبری برگزیده شد. حدود ۱۳ سال در مکه به صورت پنهان و نیمه پنهان به تبلیغ دین اسلام پرداخت. سپس در نتیجه فشارهای روزافزون کفار و مشرکان به مدینه هجرت کرد. مرقد مطهرش در مدینه منوره در کنار مسجدالنبی قرار گرفته است و همه ساله سیل عاشقان نبوت، به ویژه در ایام پیش و پس از مراسم حج، از سراسر عالم به زیارتش می شتابند.

 

به همین مناسبت مراسم عزاداری و سوگواری شب های آخر صفر به مدت 2 شب با سخنرانی حجت الاسلام سعید احمدی و مداحی حاج حسن بیات و کربلایی مرتضی تبارکی از ساعت 9 شب در حسینیه اعظم زنجان برگزار می شود.

 

همچنین دسته عزاداری امت رسول الله روز یکشنبه ساعت 16 از حسینیه اعظم زنجان به سمت میدان انقلاب با حضور علما، روحانیون، هیئات مذهبی، تشکل های دینی و قرآنی و عموم مردم پایتخت شور و شعور حسینی در زنجان برگزار می شود.

کد خبر 1218624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha