وصیت نامه شهدا یکی از گنجینه های دفاع مقدس است

امام جمعه سلطانیه با تاکید بر حفظ آرمانهای شهدا و با بیان اینکه آرمانهای شهدا همان اسلام، انقلاب اسلامی، ولایت فقیه و ارزشهای اسلام و انقلاب از جمله حجاب است، افزود: وصیت نامه شهدا یکی از گنجینه های دفاع مقدس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام حسینی نسب در دیدار با جمعی از مدیران شهرستان سلطانیه به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس با گرامیداشت  این هفته به دستاوردها و برکات دفاع مقدس اشاره کرد و با بیان اینکه دفاع مقدس یکی از درخشانترین و مهمترین بخش تاریخ انقلاب اسلامی است، گفت: ایستادگی و مقاومت، عزت و اقتدار از برکات دفاع مقدس هشت ساله است‌.

 

امام جمعه سلطانیه با تاکید بر حفظ آرمانهای شهدا و با بیان اینکه آرمانهای شهدا همان اسلام، انقلاب اسلامی، ولایت فقیه و ارزشهای اسلام و انقلاب از جمله حجاب است، افزود: وصیت نامه شهدا یکی از گنجینه های دفاع مقدس است.

 

وی با اشاره به حوادث اخیر و با بیان اینکه اولا هیچ کسی از مگر کسی خوشحال نمی شود و ثانیا مسئولان قوای سه گانه پیگیر هستند و باید تا حصول نتیجه پیگیری‌ها ادامه داشته باشد هر چند که نتیجه اولیه همان است که ضرب و شتم وجود نداشته، گفت: سران قوا باید مسائل دیگر از جمله شهادت چند نفر از بسیج و نیروی انتظامی در این حوادث را نیز مثل همین قضیه پیگیر و مقصران و قاتلان را به سزای اعمال خود برسانند.

 

حسینی نسب با تاکید بر حفظ اقتدار پلیس و با بیان اینکه متاسفانه در این مساله پلیس مظلوم واقع شد، گفت: اگر پلیس تضعیف شود، امنیت همه به خطر می افتد.

 

امام جمعه سلطانیه با انتقاد از تفسیر به رای قرآن توسط عده ای و با انتفاد از کسانی که می گویند اگر قانون را عده ای عمل نمی کنند باید قانون اصلاح شود در حالی که حلال و حرام تا قیامت تغییرناپذیر هستند، افزود: حجاب و عفاف دستور قرآنی و ایمانی است.

 

وی با بیان اینکه جای تعجب است که عده ای هر وقت بحث ارزشها و احکام شرعی مطرح می شود به آیه لا اکراه فی الدین استناد می کنند در حالی این آیه مربوط به پذیرش اصل دین است و به زور و اجبار نمی توان دینی را به کسی تحمیل کرد چرا که ایمان امر قلبی است و آنچه مربوط به پذیرش قلبی است زور و اجبار معنا ندارد، افزود: حجاب یکی از آثار و لوازم دین اسلام است و عمل به آثار و لوازم دین ضروری است.

 

حسینی نسب با بیان اینکه دین مجموعه ای از ارزشهاست، با انتقاد از عده ای که به برخی آیات و روایات استناد اما برخی از آیات و روایات را توجه نمی کنند، به استناد عده ای به مسئله خلخال زن یهودی و کلام امیر المؤمنین اشاره کرد و گفت: حضرت علی علیه السلام وقتی شنید که زنان عراق در کوچه و بازار با مردان مختلط می شوند به مردان عراق نحیب زد که آیا حیا نمی کنید؟ آیا غیرت ندارید؟ اما عده ای اینگونه روایات را چون خلاف منافع شخصی و حزبی شان است نمی بینند! در حالی که هر دو نماد غیرت علوی است.

 

امام جمعه سلطانیه با انتقاد از بیانیه ستاد امر به معروف و نهی از منکر در حوادث اخیر و با بیان اینکه در این بیانیه آمده، که نه پلیس باید مستقیم وارد شود، نه کار به محاکم قضایی کشیده شود و نه مسئولیتی بر عهده قوه مجریه است بلکه عفاف و حجاب باید به مردم واگذار شود، گفت: بیانیه ستاد امر به معروف و نهی از منکر منفعلانه بود و اگر این است ستاد را تعطیل کنید!

 

حسینی نسب با بیان اینکه دشمن به دنبال بهانه بود که حماسه اربعین و حضور ۲۰ میلیون زائر را در کربلا که نماد اتحاد مسلمانان بود و همچنین دستاوردهای نظام در اجلاس شانگهای را که اعضای آن نصف جمعیت دنیا هستند را تحت الشعاع قرار دهد، افزود: نباید اجازه داده شود که حوادث اخیر حماسه اربعین و دستاوردهای اجلاس شانگهای را به فراموشی بسپارد.

کد خبر 1218629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha