از اجتماع بزرگ عزاداران نبوی تا قرائت زیارت نامه پیامبر اکرم (ص) در بقاع متبرکه همدان

همزمان با رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت دومین امام شیعیان امام حسن مجتبی (ع) اجتماع بزرگ عزاداران نبوی با حضور پرشور و گسترده مردم و مسوولان در میذان امام خمینی (ره) همدان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان همدان، همزمان با سالروز رحلت پیامبر اعظم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، جای جای استان همدان سیاه پوش شده و دیار دارالمومنین را ماتم و عزا فراگرفته است.

 

سوگواری مردم مومن دیار هگمتانه در محرم و صفر همزمان با سالروز رحلت پیامبر مهربانی ها و شهادت فرزند بزرگوارش امام حسن مجتبی(ع) به اوج خود رسیده است و همگان از پیر و جوان و زن و مرد سوگوارند.

 

در این بین بقاع متبرکه استان همدان نیز شاهد حضور مردم مومن و دوستدار اهل بیت(ع) همدان است و برنامه های ویژه ای به همین مناسبت در این اماکن مقدس در حال برگزاری است.

 

این آیین در تمامی شهرهای استان و به طور گسترده در یک بقعه شاخص هر شهرستان برگزار و در شهرستان همدان، آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) میزبان دوستداران اهل بیت(ع) است.

 

آیین سوگواری در تعدادی از بقاع شاخص در شهرهای ملایر، نهاوند، تویسرکان، اسدآباد ، کبودرآهنگ، رزن و بهار با تلاوت قرآن، سخنرانی مبلغان دینی، مداحی مداحان اهل بیت(ع) و قرائت زیارت حضرت رسول(ص)  در حال برگزاری است .

 

اجتماع بزرگ مردم دیار هگمتانه در میدان اصلی همدان

 

اجتماع بزرگ عزاداران نبوی با حضور استاتدار، فرماندهان نظامی و انتطامی، مدیران اجرایی، نمایندگان و جمعی از مسوولان استان همدان‌ و خیل عظیم سوگواران پیامبر اعظم(ص) در میدان اصلی شهر همدان ظهر امروز (3 مهر) برگزار شد.

.

در این آیین که هیات های مذهبی حضور و مشارکت داشتند، "حسن روشن روان" از مداحان شاخص همدان به مدیحه سرایی و عزاداران به سینه زنی پرداختند.

 

حاضران در این اجتماع عظیم دست نوشته هایی با مضمون قدردانی از تلاش های پلیس و همچنین محکومیت اقدامات آشوبگرانه و همچنین تصاویری از رهبر فرزانه انقلاب و سردار شهید قاسم سلیمانی در دست داشتند.

 

عزاداران رحلت پیامبر اعظم(ص) با سردادن شعارهایی علیه رژیم اشغالگر قدس، آمریکای جنایتکار، سران استکبار و منافقان، هرگونه اقدام در راستای ایجاد اختلاف و نفاق را محکوم کردند.

 

 

.

 

 

.

 

کد خبر 1218645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha