تاریخ صدر اسلام گواه هزینه بر بودن حکومت دینی است/ همه جنگ ها علیه این انقلاب به پایان می رسد

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه حکومت دینی هزینه دارد؛ گفت: اینکه کسی فکر کند حکومت دینی داریم کسی نازکتر از گل به ما نمی گوید، خیال اندر خیال است؛ دشمنان می خواهند ما نباشیم ما هم می خواهیم کفر نباشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ آیت الله سید احمد خاتمی، یکشنبه(3 مهر) در مراسم سوگواری و عزاداری سالروز رحلت نبی مکرم اسلام و امام حسن مجتبی علیه السلام که با حضور نیروهای مسلح مستقر در مرکز استان در حسینیه ثارالله برگزار شد؛ دوران زندگی پیامبر اکرم را در سه بخش توضیح داد.

 

 

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری دوره اول را دوره امانتداری؛ دوره دوم را دوره 13 ساله بعثت تا هجرت و دوره سوم را دوره 10 ساله هجرت تا شهادت عنوان و بیان کرد: در دوره دوم شالوده دین شکل گرفت و وجود مقدس خاتم پیامبران، نیرو ساخت و انسان پروید و از یک جامعه جاهلی، جامعه انسانی را پرورید.

 

 

وی ادامه داد:  در دوره سوم، تمدن نوین اسلامی شکل گرفت و  پیامبر در آغاز وورد به مدینه سه کار را سامان داد؛ اولین کار ساختن مسجد بود؛ ابتدا مسجد قبا و سپس مسجدالنبی که خط مسیر به مهندسان تمدن نوین دینی است تا در سازه هایشان مسجد در رأس امورشان باشد که متأسفانه در بعضی جاها دیده شده مسجد حتی آخرین کارشان هم نیست؛ در یک شهرک بزرگ فکر همه چیز را کردند اما فکری برای مسجد نکردند در حالیکه اولین کار پیامبر، ساختن مسجد بود.

 

 

آیت الله خاتمی افزود: دومین کار پیامبر، قرارداد زندگی مسالمت آمیز با سه قبیله یهود بود گرچه هر سه قبیله یهود خیانت کردند و پیامبر هم با آنان برخورد قاطع کرد.

 

 

وی سومین کار پیامبر در ورود به مدینه را تشکیل حکومت دینی دانست و اظهار کرد: پیامبر حکومت دینی بسیط را شکل داد؛ حکومتی که مقر آن مسجد بود و آموزش و پرورش و دفاع و قضاوت و همه امور در مقر مسجد صورت می گرفت.

 

 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه سوی دیگر این قصه، جنگ هایی است که از آغاز حکومت پیامبر علیه ایشان شروع شد و تا آخر عمر پیامبر ادامه داشت؛ افزود: 80 جنگ در طول 10 سال یعنی هر سال به طور متوسط هشت جنگ بر پیامبر تحمیل شد.

 

 

وی تصریح کرد: دو حکومت صد در صد دینی شکل گرفته در آغاز اسلام یعنی حکومت 10 ساله نبی اکرم در مدینه و حکومت 5 ساله امیرالمؤمنین در کوفه، هر دو با جنگ آغاز شدند و با جنگ به پایان رسیدند و حتی در آخرین لحظات یعنی هفته آخر عمر پیامبر همه دغدغه ایشان، جنگ با رومیان بود و این دو معنایش این است حکومت دینی هزینه دارد.

 

 

آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: اینکه بعضی به نادرست می گویند بهانه دست این و آن ندهید؛ کدام بهانه؟ اینها با دین ما درگیر هستند و حکومت دینی را در حساس ترین منطقه جهان تحمل نمی کنند ما هم تحمل شان نمی کنیم و اینکه کسی فکر کند حکومت دینی داریم کسی نازکتر از گل به ما نمی گوید این خیال اندر خیال است؛ دشمنان می خواهند ما نباشیم ما هم می خواهیم کفر نباشد.

 

 

وی با تأکید بر اینکه در مقابل دشمن باید کل فتنه وشرک را هدف قرار بدهید؛ خاطرنشان کرد: رزمندگان در دوران جنگ می گفتند جنگ، جنگ تا پیروزی و قرآن می فرماید «و قاتلوهم حتی لا تکون فتنه».

 

 

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در زمان پیامبر جنگ های جورواجور بود اما از جنگ های بسیار سخت پیامبر جنگ احزاب بود که وضعیت خیلی وحشتناکی بود و منافقین در مدینه اوج تبلیغات روانی بر ضد پیامبر داشتند؛ افزود: در آن جنگ کفار قریش و یهود می خواستند حکومت دینی را براندازند.

 

 

وی با اشاره به حوادث اخیر کشور و اغتشاشات و ناآرامی های ایجاد شده؛ اظهار کرد: براندازان مدتها در پی پیدا کردن سوژه ای بودند تا اغتشاشگران را به صحنه بیاورند و سوژه هایی هم در نظرشان بود؛ می خواستند از گرانی ها کلاهی برای خود درست کنند دیدند نشد و مردم نیامدند؛ بنا داشتند مهرماه دانشگاه ها را به آشوب بکشند دیدند سوژه دندان گیری ندارند تا اینکه قصه این خانم{مهسا امینی} اتفاق افتاد و دیدند سوژه دندان گیری است.

 

 

آیت الله خاتمی با بیان اینکه سران قوا گفتند به صورت قانونی مسئله را پیگیری و به اطلاع ملت می رسانیم؛ تأکید کرد: مسئولین ما نخواهند گذاشت حق کشی صورت بگیرد اما سوی دیگر این ماجراها عقده گشایی از دین است؛ مسجد چه کرده که آن را به آتش می کشند؟ و یا قرآن را به آتش می کشند و کشیدن چادر از سر زن مسلمان، همه اینها عقده گشایی از دین است.

 

 

وی تصریح کرد: اینکه یک بیانیه شل و ول داده شود فریبکاری است؛ به صراحت محکوم کنید کار رضاخانی این جلادان که چادر از سر زن مسلمان می کشند زیرا این کُد مقابله با دین است.

 

 

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: اینها با مردم هم مقابله کردند زیرا پرچم کشور که نماد ملت است را سوزاندند یعنی ملت وفادار بزرگ ایران را سوزاندند؛ شرم شان باد. مرگ شان باد؛ بانک ها که پول مردم امانت است آتش زدند؛ کارت خوان هایی که کارگشای مردم است را به آتش کشیدند یعنی با این مردم ضد هستند زیرا شعار مردم دین و معنویت و نظام جمهوری اسلامی است.

 

 

وی با بیان اینکه آشوبگران از دین و مردم و نظام اسلامی عقده گشایی کردند و اراذل و اوباش در فتنه 88 علیه ولایت فقیه شعار دادند و در این اغتشاش هم علیه ولایت فقیه شعار دادند؛ گفت: هم در فتنه 88 و هم در این اغتشاش امام و ولایت مورد هتک قرار گرفتند و شیاطین هتاکی کرده و حتی به عکس شهید عزیزمان سردار سلیمانی اهانت کردند.

 

 

آیت الله خاتمی بیان کرد: قصه جنگ احزاب کنونی همان اردوگاه فتنه 88 و با همان آدم ها و آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی و بدبخت های روسیاه سلطنت طلبانی است که 57 سال روز مردم را تبدیل به شام سیاه کردند و هزاران نفر را بی رحمانه کشتند.

 

 

وی با افزودن این مطلب که اینها در پرونده شان جنایت ها دارند اما برای یک خانم اشک تمساح می ریزند؛ در خطاب به این افراد گفت: اصلاً به قد و قامت شما این حرف ها نمی آید؛ به قیافه شما جنایتکاران نمی آید که 17 هزار نفر را بیگناه ترور کردید؛ چهره ننگین شما این است بعد دل می سوزانید برای یک خانم؟ روشن است دنبال بهانه می گردید.

 

 

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اغتشاشگران دین و مردم و نظام را هدف قرار دادند؛ افزود: در جنگ احزاب هم می خواستند دین را براندازند و گرچه هنوز شیاطینی هستند اما طبق اطلاع دقیق در بسیاری از شهرها حتی تهران، جنایات اینها فروکش کرده و از ویژگی های این دوره این است همان کسانی که نظام را هم قبول ندارند می گویند این وحشی گری ها یعنی چی؟ اعتراض که وحشی گری و بانک سوزی ندارد!

 

 

وی اظهار کرد: مردم صف خود را از اینها جدا کردند و کسانی که در جنگ احزاب می گفتند نظام نبوی در شیب سقوط است، در این ماجرا هم همین خیالات را داشتند به خصوص سلبریتی های بدامتحان داده و روسیاه از امتحان برآمده که خود را عملاً با اغتشاشگران همراه کردند زهی نادانی، زهی روسیاهی که از ملت خود ببرند و عملاً به بیگانگان بپیوندند.

 

 

آیت الله خاتمی در پایان خاطرنشان کرد: جنگ احزاب با سربلندی اسلام به پایان رسید و جنگ هایی که علیه این انقلاب به راه انداخته اند هم به پایان می رسد و امید داریم پرچم این انقلاب به دست مقام معظم رهبری به دست صاحب آن امام زمان عجل الله تعالی تحویل داده شود.

 

کد خبر 1218679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha