قافله عزاداری در شهرهای استان اصفهان رهسپار شد

قافله عزاداری شهادت رسول اکرم(ع) و امام حسن مجتبی(ع) در شهرهای استان اصفهان به سمت گلزارهای شهدا و بقاع متبرکه رهسپار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حرکت هیات های مذهبی و عزاداری در ایام سوگواری خاندان عصمت و طهارت یکی از برنامه های مهم فرهنگی در هر شهر است که در مسیرهای اصلی و منتهی به سمت بقاع متبرکه و یا گلزارهای شهدا برگزار می شود.

کاروان عزاداری علاوه بر ایجاد حال و هوای معنوی در هر منطقه در تعزیم شعارالهی نقش مهمی داشته و این حرکت در 28 ماه صفر در سراسر استان اصفهان انجام شد.

 

قافله عزاداری شهادت رسول اکرم(ع) و امام حسن مجتبی(ع) با حضور جمعیتی از مردم در شهرهای استان اصفهان به سمت گلزارهای شهدا و بقاع متبرکه رهسپار شد. که در تعدادی از شهرستان ها همراه با تشیع پیکر شهید بود.

 

حرکت این قافله با توجه به شرایط خاص کشور و اغتشاشات نقش مهمی در پایان به این وضع ناگوار بوده و مسیر اغتشاشگران از مردم عادی جامعه و حتی کسانی که دچار فریب شده بودند جدا شد.

قافله عزاداری در شهر اصفهان، از میدان بزرگمهر تا گلستان شهدای اصفهان صبح امروز برگزار و موکب ها هم از عزاداران پذیرایی کردند.

آستان مقدس امامزادگان سراسر استان اصفهان هم در این روز میزبان عزاداران حضرت رسول و فرزندش امام حسن مجتبی(ع) بودند و این مراسم ها تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت.

 

برنامه های دهه آخر ماه صفر و هفته وقف در بقاع متبرکه

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: برنامه های ایام شهادت رسول گرامی اسلام(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) همراه با برنامه های هفته وقف در بقاع متبرکه برگزار می شود.

به گفته حجت الاسلام «ولی الله روان« 350 بقعه متبرکه در این ایام میزبان برنامه های شاخص فرهنگی خواهد بود که البته همه این مراکز دینی برنامه مذهبی و عزاداری خواهند داشت.

وی ادامه داد: علاوه بر مراسم های عزاداری، برپایی نمایشگاه و غرفه های مشاوره وقف و پاسخگویی به سوالات دینی در آستان مقدس امامزادگان به همین مناسبت برپا خواهد شد.

مشارکت هیات های مذهبی درگرامیداشت روزهای پایانی ماه صفر

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان از تداوم فعالیت های هیات های فرهنگی و مذهبی تا پایان ماه صفر خبرداد و اذعان داشت: این تشکل های مردمی کار خود را از ماه محرم آغاز و فعالیت های گسترده ای در این ایام داشته اند که تا پایان ماه صفر ادامه می یابد.

حجت الاسلام «مهدی فوقی« با بیان اینکه موکب های عزاداری برنامه های خود را تا روزهای پایانی این ماه ادامه می دهند، تصریح کردک حرکت هیات های عزاداری و قافله عزاداران در سطح شهرها همراه با پذیرایی این موکب ها است.

وی خاطرنشان کرد: جلسات سخنرانی و روضه خوانی در سراسر استان اصفهان و نقاط محروم هم ادامه دارد که به نقاط کمتر توسعه یافته روحانی اعزام شد.

کد خبر 1218684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha