۹۰ درصد جانباختگان تصادفات رانندگان کم تجربه هستند/ ترافیک روان در جاده ها

سرهنگ زارع با اشاره به ضرورت توانمندی و مهارت افزایی رانندگان برای رانندگی در جاده ها گفت: ۹۰ درصد از جانباختگان تصادفات جاده ای استان اصفهان به رانندگان کم تجربه متعلق است.

سرهنگ «اصغر زارع« در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، با اشاره به وضعیت جاده های استان در ایام تعطیلات پایانی ماه صفر اظهارداشت: پلیس برای خدمات رسانی بیشتر به مردم در کنار نیروهای راهداری در جاده ها حضور فعال برای تسهیل رفت و آمد دارد.

رئیس پلیس راه استان اصفهان با تاکید بر ضرورت رعایت قوانین و مقررات در حین رانندگی، افزود: بی توجهی به قوانین و حقوق دیگر خودروها منجر به بروز حادثه و هزینه های ناشی از آن می شود.

 

وی با اشاره به اینکه رانندگان کم تجربه باید دقت و هوشیاری بیشتری داشته باشند، تصریح کرد: افزایش مهارت در همجواری با رانندگان با تجربه و استفاده از دانش آنان لازم بوده و نباید بی توجهی به قوانین فراموش شود.

به گفته سرهنگ زارع، 90 درصد از جانباختگان تصادفات جاده ای استان اصفهان به رانندگان کم تجربه  متعلق است که این موضوع به ضرورت کسب مهارت تاکید دارد.

 

وی ناشناختگی جاده و ترفندهای عبور از حادثه و شرایط سخت منجر به بروز تصادف اعلام کرد و یادآورشد: ضرورت کسب مهارت برای رانندگان کم تجربه وجود دارد و الزاما آنان از رانندگی در شرایط سخت و شب هنگام بپرهیزند.

 

ترافیک روان در جاده ها

 

رئیس پلیس راه اصفهان آخرین وضعیت راه های این استان را با ترافیک روان توصیف کرد و گفت: مسافران در سطح جاده ها زمان را مدیریت کنند و از شتاب و عجله بپرهیزند.

وی با اعلام اینکه تردد در جاده های استان به لحاظ روزهای تعطیلی روند افزایشی داشته، اضافه کرد: حضور نیروهای امدادی و پلیس هم در این شرایط بیشتر خواهد بود تا در هنگام شرایط خاص امداد رسانی صورت بگیرد.

 

کد خبر 1218691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha