فقدان علامه ذوالفنون ضایعه ای جبران ناپذیر است/لزوم تبیین ولایت مداری آیت الله حسن زاده آملی

حسینی‌پور با بیان اینکه فقدان علامه ذوالفنون ضایعه ای جبران ناپذیر است، گفت: علامه حسن زاده آملی همواره در رکاب ولایت فقیه بودند و بارها حمایت خود را از رهبر معظم انقلاب ابراز داشتند و نگاه علامه به انقلاب اسلامی و رهبری باید تبیین و ترویج شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سید محمود حسینی پور، امروز(۳مهر) در اولین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت علامه حسن حسن‌زاده آملی که در روستای ایرا از توابع لاریجان شهرستان آمل برگزار شد به تقارن سالگرد علامه ذوالفنون با مناسبت های دهه پایانی ماه صفر ایام رحلت رسول گرامی اسلام(ص)، شهادت امام رضا (ع) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) اشاره و اظهار کرد: بنابر اسناد تاریخی اولین دولت علوی در استان مازندران تشکیل شد و این خطه از شمال کشور به دیار علویان شهره شده است.

 

استاندار مازندران با بیان اینکه علمای بزرگوار جهان تشیع به ویژه علمای بزرگوتار ایران اسلامی توانستند مسیر عاشورایی را برای ملت ما تبیین کنند که عصاره تلاش این علما در ۴۳سال گذشته با درایت امام راحل به نظام اسلامی تبدیل شده و این درخت تنومند و بارور اکنون برای بسیاری از کشورهای جهان الگو شده است و بسیاری از مسلمانان در قالب گروه مقاومت در کشورهای مختلف از این نظام مقدس تبعیت می کنند.

 

حسینی‌پور با بیان اینکه اگر مسیر زندگی علامه ذوالفنون را بررسی کنیم پی خواهیم برد که شاگردان حضرت علامه در عرصه های مختلف اجتماعی، مدیریت و حوزه های علمیه تاثیرگذار هستند، ادامه داد: برای مردم فهیم و ولایتمدار مازندران وجود مبارک حضرت علامه حسن زاده آملی مرحوم و علامه جوادی آملی به عنوان دو شخصیت ممتاز و فراملی مایه مباهات است.

 

وی با بیان اینکه مقام علمی حضرت علامه جوادی آملی در رشته فلسفه برای دنیا قابل تقدیر و استفاده است،‌گفت: در حوزه عرفان و اخلاق شخصیت بی نظیر حضرت آیت الله علامه حسن زاده آملی رحمت الله علیه به عنوان الگو مطرح است.

 

حسینی‌پور با بیان اینکه خسارت فقدان شخصیت هایی نظیر علامه ذوالفنون مشهود و غیر قابل جبران است، افزود: علامه حسن زاده آملی همواره در رکاب ولایت فقیه بودند و بارها حمایت خود را از رهبر معظم انقلاب ابراز داشتند و نگاه علامه به انقلاب اسلامی و رهبری باید تبیین و ترویج شود.

 

وی با بیان اینکه سخنرانی رئیس جمهور در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل حاوی سخنان بسیار ارزشمند بوده است، افزود: دیپلماسی عزت مندانه در سخنرانی آیت الله رئیسی با بالا بردن تمثال مبارک سردار شهید قاسم سلیمانی به درستی به رخ جهانیان کشیده شده است.

 

حسینی پور به افتخارآفرینی جوانان مازندران در عرصه های ورزشی، علمی، قرآنی و ... اشاره و بیان کرد: فتنه گران بدانند که روح علامه حسن زاده آملی حافظ این نظام مقدس است و دشمنان خارج نشین آگاه باشند که مسیر جوانان دیارعلویان روشن است و در برابر یاوه گویی های استکبار جهانی ایستادگی خواهند کرد.

کد خبر 1218713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha