۹۲ درصد مزار شهدای استان زنجان ساماندهی شده است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اعلام برنامه های هفته دفاع مقدس از ساماندهی ۹۲ درصد مزارهای شهدا خبر داد و گفت: ۱۶۱ مزار شهید ساماندهی نشده تا پایان شهریور سال آینده ساماندهی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، امیرعلی نیک بخش صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: جهاد تبیین مورد تاکید دهبری است و مسایل مهم انقلاب باید تببین شود.

 


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان ادامه داد در هیچ کشوری شروع جنگ گرامی داشته نمی شود ولی در جنگ تحمیلی ایران و عراق ما شروع کننده جنگ نبودیم و هشت سال دفاع جانانه جبهه حق و باطل بود.

 


وی به حمایت بسباری از کشورها به سرکردگی امریکا از صدام در این جنگ اشاره کرد و گفت : رزمندگان با رشادت های فراوان با توکل به خدا و رهبری امام راحل به پیروزی رسید.

 


این مسئول با بیان اینکه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان ضروری است، افزود: زمانی جنگ شروع شد که تازه انقلاب شده بود و ایران توانایی لازم برای مقابله با دشمن را نداشت ولی وعده الهی محقق و حق پیروز جنگ شد.

 


نیک بخش با اشاره به اینکه در این جنگ حتی یک وجب از خاک ایران به دست دشمن نیفتاد، گفت : این جنگ هزینه بسباری بر ما تحمیل کرد که شهادت بسیاری از جوانان این مرز و بوم است، خون این شهیدان نهال انقلاب را آبیاری کرد.

 


وی به بیانات اخیر مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت به فرموده ایشان هشت سال جنگ تحنیلی ثروت و گنجینه ای در دست ما است و عملیات هایی که در جنگ سپری کردیم در هیچ کتابی نوشته نشده بود.

 


این مسئول خاطرنشان کرد: این جنگ باعث صدور انقلاب به اقصی نقاط جهان شد و در تمام دنیا دستاوردها و پیشرفت های جمهوری اسلامی مطرح است.

 


نیک بخش اضافه کرد: موانع بسیاری در صعود ما به قله های پیشرفت وجود دارد و این حرکت رو به جلو ادامه دارد به رغم شیطنت هایی که بعد از فوت مهسا امینی رخ داد شاهد هستیم ولی مردم آگاه باشند که دشمنان نظام اهداف دیگری در سر دارند ولی بدانند این انقلاب به نهضت ظهور منتهی خواهد شد.

 


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان به برنامه های هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، برگزاری زیارت عاشورا با مشارکت هیات فاطمیون در امامزاده سید ابراهیم زنجان، مسابقه کتابخوانی، پایش سلامت والدین شهدا، مسابقه دوچرخه سواری ایثارگران، برگزاری یادواره های شهدا و آبروی محله، برگزاری عصر شعر و خاطره "ما مقاوم هستیم" ،رونمایی کتاب با موضوع دفاع مقدس، اعزام پیام آوران ایثار و شهادت به مدارس، تئاتر و سرود نغمه های عاشورایی، عیادت از والدین و جانبازان هفته دفاع مقدس بخشی از برنامه های این هفته است.

 


وی افزود برگزاری نمایشگاه عکس، یادواره 3535 شهید در مشهد مقدس، انتشار فراخوان تهیه فلیم مستند، ساماندهی گلزار شهدا و تجلیل از رزمندگان در ادارات هم برای این هفته پیش بینی شده است.

 


وی با یادآوری اینکه از 3 هزار مزار شهید استان زنجان، 161 مزار ساماندهی نشده و تا شهریور سال آینده ساماندهی خواهد شد، گفت: امسال طرح سپاس به منظور دیدار با تمام ایثارگران برگزار می شود.

کد خبر 1218765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha