پذیرایی از ۴۱۴ زائر پاکستانی در مواکب خراسان جنوبی

حجت الاسلام بخشی پور گفت: با توجه به فرارسیدن سالروز شهادت امام رضا(ع) و میزبانی خراسان جنوبی از زائران پاکستانی تاکنون ۴۱۴ نفر از این زائران در پنج موکب استان حضور یافتند و پذیرایی شدند.

حجت الاسلام پرویز بخشی پور در گفتگو با خبرگزاری شبستان در خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از برنامه های استان خراسان جنوبی در دهه آخر ماه صفر پذیرایی از زائران پاکستانی است که عازم مشهد مقدس می شوند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: مواکب خراسان جنوبی در کنار میزبانی از زائران پاکستانی به زائران ایرانی نیز خدمات رسانی می کنند و تاکنون 56 هزار ایرانی پذیرایی شده اند.

 

وی در خصوص تعداد زائران پاکستانی در مواکب خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از زمان برپایی این مواکب تاکنون ۴۱۴ زائر پاکستانی در مواکب استان پذیرایی شدند، افزود: این زائران به خاطر عجله ای که داشتند در هیچ کدام از مواکب اسکان نداشتند و عبوری بودند و یک وعده غذا در خدمت آنان بودیم.

 

حجت الاسلام بخشی پور به مشکل پیش آمده برای یکی از اتوبوس‌های حامل زائران پاکستانی و مرتفع شدن آن در همان ساعت اولیه، گفت: شب گذشته ۵۵ نفر از زائران پاکستانی در امامزاده سیدعلی(ع) نهبندان و در امامزادگان باقریه(ع) بیرجند حضور یافتند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه پنج موکب در شهرهای خراسان جنوبی راه اندازی شده است، افزود: این مواکب جهت خدمت رسانی به زائران پاکستانی در مسجد جامع خضری، امامزاده زید(ع) قاین، امامزادگان باقریه(ع) بیرجند، امامزاده سیدعلی(ع) و مسجد ابوالفضل(ع) نهبندان فعالیت دارند.

 

وی با اشاره به اینکه برگشت زائران پاکستانی بعد از شهادت امام رضا(ع) خواهد بود و تا زمانی که زائران پاکستانی باشند این موکب ها برپا هستند، خاطرنشان کرد: زائران پاکستانی از مرز چابهار و میرجاوه وارد کشور می شوند و با اتوبوس های ایرانی جا به جایی آنان صورت می گیرد.

 

 

 

کد خبر 1218812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha