همه مدیون مرزبانان هستیم/ جمهوری اسلامی ایران مرزهای معنوی خود را صدها کیلومتر جلوتر برده است

امام جمعه کرمان با بیان اینکه «مرزبانی» هم در نگاه دینی بسیار ارزشمند و هم در نگاه ملی یک ارزش بزرگ است؛ گفت: کشورها تلاش می کنند مرزهای خود را به لحاظ معنوی گسترش بدهند یعنی همین کاری که جمهوری اسلامی می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، دوشنبه(4 مهرماه) در دیدار فرمانده لشکر 41 مردم پایه  ثارالله به همراه جمعی از پاسداران با وی به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت: شما در یکی از حساس ترین مرزهای کشور مأموریت دارید و یکی از بزرگترین خدمات را به نظام و مردم انجام می دهید.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: «مرزبانی» هم در نگاه دینی بسیار ارزشمند است و هم در نگاه ملی یک ارزش بزرگ و شما به این مأموریت مفتخر هستید و به گردن همه دِین دارید.

 

 

وی با اشاره به هفته دفاع مقدس؛ اظهار کرد: شما رزمنده این خط هستید و پرچم رزمندگان دست شما است که آن را به بهترین وجه ممکن حمل می کنید و همه مردم مدیون آن هستند زیرا پیشرفت کشور مرهون زحمت رزمندگان است.

 

 

امام جمعه کرمان با بیان اینکه شما در لشکری خدمت می کنید که از پرافتخارترین لشکرهای کشور است و ما مدیون شما هستیم؛ با اشاره به تغییرات فرماندهی در این لشکر گفت: چهره تازه نفسی مسئولیت گرفتند.

 

 

وی با بیان اینکه برخی از مأموریت ها مقدس هستند و حرکت کردن و نفس کشیدن و صرف عمر در آن همه عبادت است؛ افزود: خداوند شما را در مأموریتی قرار داده که لحظه به لحظه ای که لباس مقدس خدمت و دفاع از مکتب را می پوشید همه در دایره عبادتی قرار می گیرد.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمان مراقبت دائمی و خود را همواره در محضر خداوند دیدن دارای اثر وضعی بر روح انسان و تأثیرگذار بر عملکرد روزانه دانست و ادامه داد: مرزبانی در فقه ما جایگاه دارد و یک عنوان ارزشی و ارزشمند و مأموریت آن خاص است و آیات و روایات متعدد درباره آن وجود دارد یعنی در متون دینی جایگاه دارد.

 

 

وی تصریح کرد: مرزبانی امنیت و آسایش و پیشرفت و توسعه به دنبال دارد و باعث می شود هر چیزی سر جای خودش قرار بگیرد و همه عمران و آبادانی به مرزبانی برمی گردد و یک مرزبان در همه فعل و انفعالات داخلی به لحاظ ثوابی شریک است و به همین دلیل جایگاه رفیع و بزرگی دارد.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه کشورها تلاش می کنند مرزهای خود را به لحاظ معنوی گسترش بدهند یعنی همین کاری که جمهوری اسلامی می کند؛ گفت: آنچه در سوریه و عراق افتاد باعث شد مرزهای خود را چند صد کیلومتر جلوتر ببریم.

 

 


سرهنگ جواد محمدی سلیمانی فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله در ابتدای این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای لشکر ۴۱ ثارالله بویژه حاج قاسم سلیمانی، با ارائه گزارشی از ماموریت فعلی لشکر ۴۱ ثارالله در منطقه مرزی سراوان که حراست از مرزهای جمهوری اسلامی ایران است؛ دیگر اقدامات و ماموریت های لشکر ۴۱ ثارالله در سال جاری را تشریح کرد.

 

کد خبر 1218822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha