برپایی محافل عزای ائمه(ع) از بزرگ ترین شعائر مذهبی است

آیت الله موسوی گفت: برپایی محافل عزا و سوگ ائمه اطهار(ع) از بزرگ ترین شعائر مذهبی و عقیدتی است که باید آن را بزرگ برشمرد و حقانیت اهل‌بیت (ع) را آن گونه که هست نشر داد و از افراط و تفریط در این زمینه پرهیز کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، آیت الله سید محمد موسوی در جمع عزاداران نبوی در آستان مقدس حضرت امامزاده ابراهیم فین کاشان گفت: فتنه، فضای غبار آلودی است که با چشم قابل مشاهده نیست.

 

استاد عالی حوزه علمیه افزود: فتنه گران همیشه از حقایق برای نشر باطل بهره می‌برند؛ بعد از رحلت پیامبر (ص) شورای سقیفه، با خباثت حکومت را از امیرالمومنین (ع) غصب کردند و در ادامه این جریان سه فتنه بزرگ به راه انداختند.

 

آیت الله موسوی با یادآوری فتنه سال ۸۸ آن را ادامه فتنه زمان صدر اسلام خواند و اظهار داشت: در آن سال با وجود اینکه راه روشن بود اما جبهه دشمن از برگزاری انتخابات به نفع خود بهره برداری کرد.

 

وی از فتنه جدید دشمن به تعبیر شکنجه سفید یاد کرد و گفت: آمریکا علیه ملت ایران این فتنه را آغاز کرد و درصدد نشر فتنه‌های گوناگون به انحاء مختلف است، تنفر از هویت ایرانی داشتن، تنفر از نظام اسلام و ولایت فقیه و تخریب نماد اسلام به انواع روش‌ها از اقدامات جبهه دشمن است‌.



امام جمعه سابق آران و بیدگل و خمینی شهر در ادامه به اهمیت برپایی مراسم سوگواری در ایام شهادت اهل‌بیت (ع) اشاره کرد و گفت: برپایی محافل عزا و سوگ ائمه اطهار(ع) از بزرگ ترین شعائر مذهبی و عقیدتی است که باید آن را بزرگ برشمرد و حقانیت اهل‌بیت (ع) را آن گونه که هست نشر داد و از افراط و تفریط در این زمینه پرهیز کرد.

 

آیت الله موسوی اظهار کرد: سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی سرداری بود که نماد استقامت و صبر است، سرداری که از دنیا و هواهای نفسانی گذشت و با خلوص خود خطی ترسیم نمود که جبهه مقاومت حاصل خلوص این سردار بزرگ انقلاب است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه عاقبت بخیری را در اطاعت پذیری از ولایت دانست و ادامه داد: شهید حاج قاسم سلیمانی با اینکه یک نظامی برجسته با تدبیر و شجاع بود اما مطیع امر ولایت بود، وی از شاگردان مکتب امام خمینی (ره) است و در اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری کوتاهی نکرد و از پیروان راستین ولایت فقیه بود، شهید حاج قاسم سلیمانی تعهد به ولی امر مسلمین را از شئون عاقبت بخیری می‌دانست و برای آن قسم یادکرده بود.

 

آیت الله موسوی در ادامه تاکید کرد: کشورهای اسلامی به تبعیت از اقتدار حاج قاسم تمام قد در برابر ظلم ایستاده و رژیم صهیونیستی را به بند کشیده‌اند و امت اسلامی این حماسه‌ها را مرهون مکتب حاج قاسم می‌داند.

 

کد خبر 1218833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha